maandag 18 oktober 2021

10e Competitewedstrijd Ter Heijde aan zee zondag 17 Oktober 2021

 


Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, en we vissen vanaf het strand van ter Heijde er staat een zw wind van 4 bft, temperatuur 14 °C, in het begin nog koud maar later een lekker zonnetje. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start van steknummer 21, eerst maar eens zo ver mogelijk met de Vercelli heat leggering, top 160 gram, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen ~ Portugese lijn, haak f314\8 ~ f314\10, gevuld met een zeepier, kweekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Lw HvH  09:50 uur (-42 cm), hw 13:45 uur (+96 cm), (± 138 cm).

Dat levert me helaas weinig op, in de zwin dan maar. Zonder een aanbeet gezien te hebben draai ik om 09:34 een bot naar binnen, lekker van de 0 af. Daarna levert het me niets meer op, wel zit er regelmatig "sponsvuil" op de lijnen. Links van me staat Gerrit Vinke die vangt ook een bot. 

Over de bank dan maar, maar ook daar komt geen vis vandaan. Dan maar op de bank, om 11:03 uur komt er een grote pluk vuil aan bij het binnen draaien, als ik wat dichter bij de kant ben voel ik plotseling een ruk, en ja hoor ik sleep ook nog een dik zeebaarsje van 41 cm het strand op. Bij Geert van Leeuwen rechts van me wil het maar niet lukken, maar hij houdt de moed erin.


Uiteindelijk wordt het vuil een stuk minder. Het laatste half uur vangt Geert van Leeuwen een tong van 29 cm. Ik scoor om 12:47 uur nog een zeebaarsje en Geert pakt nog een doublet van een botje met een gigantische tong van 41 cm.


Zo zie je maar hoe "raar" vissen kan zijn, ik doe er 4 uur over om er 3 te vangen en Geert pakt er in 30 minuten ook 3. Omdat het in onze buurt niet veel was hebben we nog hoop dat we goed gescoord hebben, maar helaas blijkt dat al snel een illusie.

Het einde van het parcours waren gewoon de wat mindere plekken en vooraan is er over het algemeen beter gevangen. Daar doe je soms weinig aan. Maar toch genoten van de gezellige sfeer.

De kanjerpot wordt gedeeld door Mischa Voskamp en Arjan van Velzen die beide een zeebaars van 45 wedstrijdcentimeters hebben gevangen.

De uitslag:


Jim Sonneschein, Mischa Voskamp, Ed van Zanten en Jan Groenewegen bedankt voor het overgebleven aas.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten