maandag 12 oktober 2020

9e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 11 oktober 2020

Vandaag vissen we de 9e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee en dit keer gelukkig weer eens vanaf het strand van Ter Heijde. Vanwege de corona crisis hebben we allemaal een mondkapje op en zijn de plaatsen om de "platte kar" verdeeld om de 1,5 meter, de eerste 10 nummers met Arno Arkestein als uitzetter van de steknummers vertrekken met de eerste rit, de nummers 11 t\m 20 gaan met de tweede rit mee. Zelf heb ik balletje nummer 10 getrokken en mag met de eerste rit mee, maar als we op het strand zijn aangekomen breekt er een noodweer los, onweer met bliksem en hagel en regen, het strand wordt even helemaal wit. Gelukkig is het van korte duur en al snel breekt er een zonnetje door. Er staar een nnw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, draaiend naar 5 bft nw. Hw HvH 10:08 uur (+82 cm), lw 16:00 uur (-45 cm), (±127 cm).

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn haak f31\8 gevuld met een zeepier, steekzager, slik of een combinatie hiervan, piramide lood 170 gram, maar dat blijkt als snel weg te lopen. Omdat de zwaar geankerd lood niet in de lood zak zit, gebruik ik 200 gram piramide lood wat af en toe ook aan de aan de wandel gaat maar het blijft in iedergeval beter liggen. Behalve dan als er een zeebaars aan zit die neemt het gewoon mee de stroming in (sorry Arno).

09:25 uur draai ik het eerste zeebaarsje binnen altijd lekker in een wedstrijd als je van de nul af bent. Pas om 09:59 uur volgt er een tweede.

10:36 uur volgt nummer drie, wat opvalt is dat op de lagere nummers stukken minder wordt gevangen als op de hogere nummers. 11:55 uur komt nummer vier het strand op. En ik blijk het goed te doen in het vak.

Als er om 12:06 uur nog een zeebaarsje van 39 wedstrijdcentimeters en om 12:16 uur weer een van 41 wedstrijdcentimeters het strand op komen zit ik "gebakken" in het vak.

En vis nummer zeven een dikke 30 plus bot maakt het helemaal af.

Zeven vissen 230 cm aan vis een eerste plek in het vak en tweede overall. Ik teken ervoor, goed voor een waardebon van €25,-.

De kanjerpot wordt verdeeld over twee man, Mischa Voskamp en Arjan van Velzen, beide met een zeebaars van 43 cm. Gefeliciteerd.

Uitslag 9e comp.:

Bij de tombola win ik nog een pak cola en wat kippenbouten, mooi meegenomen.

Van Mischa Voskamp en Jan Groenewegen krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!