donderdag 3 september 2020

Zandmotorsessie woensdag 02 September 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een nw wind van 2bft, draaiend naar wnw 3 bft, draaiend naar w 2 bft, temperatuur 19 °C, droog, met een heerlijk najaarszonnetje. Hw HvH 16:15 uur (+ 117 cm), lw 21:09 uur (-65 cm), (± 182 cm). Om 15:05 uur werp ik in met de 4,5 meter Vercelli Enygma Heat Leggering, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram ~ piramide lood 144 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf met een spoel van 20,5\100 mm nylon en voor de rest een zelfde optuiging. En dan is het afwachten.............

Met het opkomende water komt er behoorlijk wat vuil mee in de vorm van "apenhaar" maar als het water zakt wordt het gelukkig weer een stuk minder. 15:42 uur is het raak een zeebaarsje met een flinke dot apenhaar erbij. 15:58 uur komt er nog eentje bij.


En dan is het even een tijdje niets meer. Het is aftasten waar de vis zit. Om 17:31 uur krijg ik mooie doorbuigers op de hengelstok die op zo'n 30 meter uit de kant ligt, een krachtige zeebaars, die nog tot twee keer toe een run neemt om te ontsnappen. Maar dat lukt hem niet, het is een maatse (= vanaf 42 cm) van 46 wedstrijdcentimeters.


18:14 uur een zeebaarsje, 18:27 uur een zeebaarsje.


18:39 uur een zeebaarsje, 19:07 uur een zeebaarsje.


19:15 uur een zeebaarsje, 19:30 uur een zeebaarsje.


19:57 uur een zeebaarsje en net daarna ben ik ze kwijt. Als ik denk waar zijn de botten eigenlijk gebleven? Komt er eentje het strand op gedribbeld om 20:47 uur. Om 21:00 uur begin ik op te ruimen en komt er bij het binnendraaien nog een botje bij.


Met 12 vissen een heerlijke visdag, volop genoten en onbetaalbaar. Begin September en het gaat gelijk weer de "goede" kant op. 

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten