donderdag 24 september 2020

Zandmotorsessie dinsdag 22 September 2020


Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor", er staat een wzw-wind van 3 bft, temperatuur 20 °C, zonnig en heerlijk weer. Om 15:37 uur werp ik in met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, tommy lood 100 gram. Lw HvH 11:53 uur (-38 cm), hw HvH 19:09 uur (+131 cm), (± 155 cm). Het water is kraak en kraak helder, geen schuil plek voor de vis vooraan, dus dat wordt afstand vissen. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Vercelli Heat Legering met een zelfde uitrusting.

Regelmatig wordt het aas eraf gegeten door de krabbetjes en de garnalen. Verder gebeurd er niet veel.
Om 16:14 uur zit er dan toch een bot aan de haak.


Naarmate het water opkomt neemt de stroming toe en moet ik het lood verhogen naar 150 gram, ook het apenhaar neemt toe van helemaal niks in het begin tot flinke plukken op de lijn.
Het water verkleurd van helder naar troebel, ik heb nog even hoop dat hierdoor de vis wat dichter naar de kant toe komt maar het gebeurd niet. 

Alleen de krabbetjes blijven komen.


En het "apenhaar".


Om 19:30 uur ruim ik op en sluit ik mijn vakantie af (waarin ik me prima vermaakt heb) met een lekkere portie afhaal chinees.

Eet smakelijk!

Vis greetz,

Willem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten