dinsdag 8 september 2020

Maasvlakte 2 (Mv2) slag 5 maandag 07-09-2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag neem ik het overgebleven aas mee en ga vissen op de Maasvlakte 2, er staat een wzw-wind van 4 bft, temperatuur 18 °C, lw HvH 14:38 uur (-35 cm), hw 18:52 uur (+120 cm), (± 155 cm), droog en zonnig. Als ik om 15:30 uur de Hiro Dream Surf heb opgetuigd met 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haak f31\8 gevuld met een zeepier, zager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram, zie ik al snel dat de lijn sterk naar links loopt. Als ik binnen draai zitten er enorme plukken "apenhaar" en knoppen zeewier aan de lijn, voorzichtig draai ik binnen verwijder alles en schakel over op een spoel met 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag. het lood verhoog ik naar 170 gram piramidelood.

Dat blijft even liggen maar gaat er als nog vandoor omdat ik lange tijd bezig ben op het apenhaar van de lijn te plukken vis ik met één hengelstok. Het aas blijft er vrij lang aanzitten weinig vreterij van krab en garnalen dus.

Het vissen is bijna niet te doen zoveel vuil zweeft er in het water, toch zie ik driftige tikken op de top, als ik ga draaien haal ik hele bonken apenhaar naar het strand toe, heel voorzichtig loop ik achteruit maar bij de zandbank krijg de vis samen met het apenhaar er niet overheen en met een luide pang knalt m'n lijn.

Pech dan maar een spoel met 20\100 mm gevlochten lijn erop met een nylon tapse voorslag, geankerd 205 gram dat blijft redelijk lang liggen, maar door de druk van het vuil op de lijn slaat ook deze van z'n ankers af. Uiteindelijk heb ik een draai waar zoveel vuil op zit dat de nylon voorslag knapt, dus vis ik verder zonder voorslag en net als ik denk het wordt niks meer om 19:00 uur ruim ik op, zie ik opeens een aanbeet en hardop hoor ik mezelf zeggen je gaat me toch niet vertellen dat er nu een vis aan zit? :-).

En ja hoor bij het binnen draaien komt er zeebaarsje het strand op, toch nog vis gezien.


Slechte omstandigheden maar toch genoten.

Vis greetz,

Willem

3 opmerkingen:

  1. Willem in ons Katwijk gevist ,hier bijna geen vuil ,met de 40 pieren die overwaren van zaterdag ( grof gevist op zeebaars ,alleen 4 grootte botten gevangen ) maandag 5 bot en een scholen baarsje gevangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Willem,

      Mooi dat er bij jullie bijna geen vuil zit, op de Zandmotor afgelopen zondag viel het ook mee. Bedankt voor de update.

      Verwijderen
  2. Willem in ons Katwijk gevist ,hier bijna geen vuil ,met de 40 pieren die overwaren van zaterdag ( grof gevist op zeebaars ,alleen 4 grootte botten gevangen ) maandag 5 bot en een scholen baarsje gevangen.

    BeantwoordenVerwijderen