zondag 13 september 2020

Goeden doelenwedstrijd: Prinses Beatrix spierfondswedstrijd zondag 13 September 2020


Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met een goeden doelenwedstrijd waarbij de opbrengst naar het "spierenfonds" gaat georganiseerd door Frank Hakvoort en Zeevis forum Den Haag e.o. met een mannetje of 12 beginnen we om 08:00 uur op locatie Kijkduin. Je loopt het strand op en zoekt een stek uit. Lw Scheveningen 07:22 uur (-47 cm), hw 12:25 uur (+72 cm), in het begin wat bewolkt later zonnig en droog. Rond 08:00 uur start ik met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, een Portugese lijn van 4,5 meter, haak f314\10 gevuld met een zeepier, steekzager, slik, een soort zager of een combinatie hiervan, tommy loof 160 gram ~ piramide 180 gram ~ piramide 200 gram. 

Als snel blijkt het te barsten van het "apenhaar" het aas is er vrij snel afgevreten door de krabbetjes en garnalen. M'n buurman aan de rechter kant vangt al vrij snel een bot tegen het dammetje aan. Maar ondanks de lange lijnen komt er bij mij geen vis aan de haak. Omdat de kweekzagers tijdelijk niet te krijgen zijn heb ik wat alternatief aas gekocht wat ze bij de hengelsportzaken tegenwoordig als vervanger van de kweekzagers verkopen.


Na 1,5 uur gevist te hebben met Portugese lijnen schakel ik over op korte wapperlijnen om op afstand te vissen maar ook daar wil geen vis vandaan komen. Ik wissel wat af en Herman links van me vangt een botje en even later nog een bot.

Omdat de stroming en het apenhaar toenemen wordt regelmatig door het apenhaar m'n lijn door het vuil naar rechts gedrukt en gaat het aan de wandel. 11:22 uur vang dan toch nog een bot op de Portugese lijn.


12:00 uur is het weer afgelopen. We maken nog een gezamenlijke foto.


De 1e plaats  had 102 cm aan vis gevangen en wint een hengel  gesponsord door  "Hengelsport Westland" de 2e plaats 101 cm aan vis en de 3e plaats 80 cm deze werden gesponsord door "Nico's Hengelsport".

Een gezellig ochtendje zo, met goed weer en een leuk gezelschap en weer wat nieuwe gezichten in het viswereldje gezien. Met als grote winnaar het Spierfonds, altijd goed om hieraan bij te dragen. En een prima idee om hier een jaarlijks evenement van te maken.

Vis greetz,

Willem





 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten