maandag 28 september 2020

8e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 27 September 2020

 

Hallo vis vrienden,

Ook de 8e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee wordt niet op het strand vervist. Aangekomen in "de Viskeet" krijgen we te horen dat we uitwijken naar een locatie in de buurt van Sanders Meubelstad te Vlaardingen, lekker dan als je zwaar materiaal hebt meegenomen om in de nieuwe waterweg bij Maasluis te vissen. Maar goed een nieuwe stek uitproberen kan geen kwaad en is ergens wel leuk. Er staat een nno-wind van 5 bft draaiend naar 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 17 °C. Lw Vlaardingen 08:21 uur (-27 cm), hw 13:35 uur (+90 cm), (± 117 cm).

Nummer 11 heb ik dit keer gegraaid, niet te ver lopen al is het pad eigenlijk te smal voor een kar met brede wielen. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak ls5013f\6 gevuld met een zeepier, jumbo zager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram.

Jan Groenewegen rechts van me vangt al snel een grote zwartbekgrondel. Als ik ga draaien blijkt m'n lijn flink naar rechts gestroomd te zijn maar er zitten wel twee grondels aan.


Om niet constant in de klit te raken met Jan verhoog ik het lood naar 170 gram piramidelood. Dat blijft beter liggen maar stroomt wel heel langzaam naar rechts.

Toch vreemd waar andere genoeg hebben aan 150 gram heb ik veel zwaarder lood nodig. Een plaatselijke stroomversnelling? Water afvoer via een buis van een bedrijf?
Jan vangt er inmiddels nog wat grondels bij, maar het lijkt wel of op mijn stek helemaal niets zit.

Verschillende onderlijnen en haakformaten, afhouders en drijvers het maakt allemaal niets uit.

Uiteindelijk blijft het bij die twee zwartbekgrondels van de eerste draai en wordt ik 13e van de 16 vissers. Jammer maar helaas, we loten allemaal wel eens een slechte stek.

De kanjerpot gaat naar Paul van Boheemen met een bot van 36 cm. Paul gefeliciteerd.

Vak A: 1e Ed van Zanten 10 vissen (173 cm), 2e Bert Klein 10 vissen (166 cm) 3e Koos van de Stap 3 vissen (63 cm).

Vak B: 1e en 1e overall Rob de Blois 19 vissen (176 cm), 2e Paul van Boheemen 9 vissen (158 cm), 3e Jan Groenewegen 15 vissen (153 cm).


Vis greetz,

Willem



  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten