maandag 3 augustus 2020

Zandmotorsessie zondag 02 Augustus 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een wnw-wind van 4 bft dalend naar west 2 bft, temperatuur 19 °C, hw HvH 14:55 uur (+110 cm), lw 20:05 uur (-60 cm), (± 170 cm) droog en zonnig. Op de heenweg richting strand kom ik nog drie vissers tegen, als ik naar de vangsten vraag hebben ze totaal één zeebaarsje gevangen, veel last van krabben maar gelukkig weinig vuil. Niet erg bemoedigend maar meer als proberen kun je niet doen.

Om 15:50 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn haak f31\8 gevuld met een zeepier, zager of een combinatie  hiervan tommy lood 140 gram.

Een kwartier later volgt de 4,5 meter Vercelli Enygma Heat Leggering met de 160 grams top, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting.

Het aas is er inderdaad erg snel af, mede door dit soort aasvreters.


Uren lang gaat dit zo door en ik heb weinig hoop om ook maar wat te vangen. Maar om 19:03 uur wordt m'n geduld beloond en zit er een dikke bot aan de haak.


Als ik de lijn opnieuw beaasd heb en een stuk ben in gewaad in de zee, zie ik de lijn van m'n andere hengelstok de K2 evenwijdig langs het strand voor me lopen. Of een plotselinge opkomende onderstroom die het lood heeft meegenomen of een dikke vis die ermee aan de haal is gegaan.

Terug lopen maar en de hengelstok even in de steun plaatsen, je wilt tenslotte niet dat de lijnen van de twee hengelstokken in de klit raken, zeker niet als er een vis aan zit. Zo gedacht zo gedaan.
Bij het binnen draaien van de eerste meters voel ik nog niets maar hoe dichter bij het strand komt er een dikke vechtende zeebaars te voorschijn, voorzichtig laat ik deze uit drillen en na een minuut of tien geeft ie zich gewonnen en trek ik hem het strand op.
Het is een mooie van 56 wedstrijdcentimeters.


Ik vis nog door tot 20:30 uur maar er komt niets meer bij. Met een tevreden gevoel vertrek ik weer naar huis, het lijkt de staatsloterij wel. Het kan zomaar gebeuren :-).

Vis greetz,

Willem     

Geen opmerkingen: