maandag 20 juli 2020

Zandmotorsessie zondag 19 Juli 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een wzw-wind van 3 bft draaiend naar nw 3 bft met stoten van 4 bft draaiend naar noord 4 bft, temperatuur 20 °C, zonnig met op het einde van de sessie een fikse regenbui. Hw HvH 15:04 uur (+112 cm), lw 20:29 uur (-60 cm), (± 172 cm). Om 14:25 uur werp ik in met de 4,5 meter Vercelli enygma heat leggering opgetuigd met de 160 grams top, hoofdlijn 20,5 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak f31\8 gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan tommy lood 140 gram ~ piramide lood 150 gram. Omdat het dekseltje van m'n molen thuis ligt vis ik met één hengelstok, maar goed ook want het barst van het vuil in de vorm van knoppenzeewier, groen zeewier en afgestorven zeewier wat je van je lijn moet plukken met je nagels.

Als ik ingeworpen heb gebeurd er niet veel, er verschijnt een zeehond op de stek en afentoe duiken er wat sterntjes het water in om met een aasvisje in de bek weer verder te vliegen. Het aas is er regelmatig af en de lijn barst van het vuil.

Toch komt er om 16:26 uur een zeebaarsje het strand op , die vlak bij het strand nog aardig tegenspartelt.


16:48 uur komt nummer twee het strand op en krijg ik het overgebleven aas aangeboden van twee vissers links van me, uit de Betuwe die ieder ook twee vissen gevangen hebben botten en een zeebaarsje. Nogmaals dank voor het aas.


Om 19:20 uur ruim ik op en vertrek naar huis.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen: