zondag 26 juli 2020

5e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee; locatie: Pernis



Hallo vis vrienden,

En alweer een inhaalwedstrijd op de locatie Pernis, dit keer ga ik een poging wagen om met de feeder en korfje op zoetwater vis te vissen. Altijd leuk om weer eens wat nieuws te proberen. Om 19:00 uur mogen we beginnen en het duurt niet lang voordat we in de stromende regen lopen te vissen. Gelukkig heb m'n plu meegenomen en dat was wel nodig ook. In eerste instantie tuig ik de Vercelli Enygma Heat Leggering op met een gevlochten lijn van 25\100 mm met een nylon tapse voorslag, een groene hoek afhouder met aan beide zijden haakje f314\14 gevuld met een mest piertje, made, maiskorrel of een combinatie hiervan, voerkorfje 50 gram gevuld met boven genoemde ingrediƫnten en sonubaits F1 lokvoer.

Op zo'n 20 meter voorbij de stenen werp ik in en klip m'n lijn vast, de eerste drie keer laat ik de korf leeg lopen zodat er een voerplek ontstaat, maar echt makkelijk is het niet, omdat ik op deze manier voor het eerst vis verschilt de exacte plaats nogal. Toch krijg ik al vrij snel een aanbeet en daarna nog een maar helaas zit er niets aan.

Omdat m'n zelf verzonnen lijntjes toch nog teveel in de war gaan schakel ik over op mini afhouders. Dat levert me rond 20:00 uur een zwartbekgrondel op van onder de 10 cm en wordt geregistreerd als een 1 punter. Omdat ik het idee heb dat de gevlochten lijn teveel naar links stroomt en dus van z'n voerplek afgaat schakel ik over op 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag dat levert me om 20:35 uur een voorn op.


Na nog een paar missers komt er om 20:57 uur een zwartbekgrondel bij, gelukkig is deze boven de 10 cm zodat er 11 cm op de kaart bij komt. 22:02 uur  weer een mooie aanbeet en een voorn aan de haak. Een worp doe ik nog tussendoor met oude zagers maar na 20 minuten draai ik weer binnen omdat me dat ook niets oplevert.


22:17 uur nog eentje en het blijkt beter te gaan als ik m'n hengelstok gewoon recht vooruit neer zet in plaats van evenwijdig aan het water. Vlak voor het het einde krijg nog een aantal diepe doorbuigers en sleep ik een grootte vis naar de zijkant toe, ik vermoed een brasem, maar helaas hij lost zich. Misschien dat haakje f314\14 toch te klein is geweest voor dat soort vissen. 


Met 5 vissen eindig ik op een 13e plaats, de mannen die al jaren zoetwater feederen zijn dik in het voordeel, die kennen alle foefjes, wat dat betreft is het een leerproces en regelmatig oefenen. Toch was het leuk om weer eens op een andere manier te vissen. Hoewel ik blij ben dat de volgende inhaalwedstrijd zaterdag 22 Augustus van 19:00 uur tot 23:00 uur weer op het strand wordt gehouden.

De kanjerpot gaat naar Jan Dibbets met een paling van 78 cm. Jan gefeliciteerd!

Vak A: 1e Jan Groenewegen 23 vissen (595 cm), 2e Jan Dibbets 12 vissen (325 cm), 3e Roel Kranenburg 8 vissen (189 cm).

Vak B: 1e en 1e overall Paul van Boheemen 29 vissen (808 cm), 2e Mischa Voskamp 5 vissen (201 cm), 3e Arjan van Velzen 6 vissen (191 cm). Mannen gefeliciteerd!    


Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hallo Willem,
    Verandering van spijs doet eten.
    Leuke blog. Heel Actueel houd je hem. Ook diverse qua stekken en vissoorten. Vis je nog weleens op de maasvlakte? En heb je nog tips voor de maasvlakte. Ik probeer wat vaker te gaan strandvissen maar het wil niet echt vlotte.
    Alvast bedankt

    Met vriendelijke groet
    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ronald,

      Bedankt, afentoe vis ik op de MV2. Gewoon gaan zou ik zeggen, al zit er momenteel wel veel krab.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen