maandag 13 juli 2020

4e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee; locatie: Pernis



Hallo vis vrienden,

Vandaag vissen we van "zeehengelsport-terheijde" de 4e competitiewedstrijd, oorspronkelijk gepland in April maar vanwege de Corona uitgesteld naar vandaag. Negentien vissers doen er mee vandaag, en ze hebben er allemaal zin in. Op de parkeerplaats krijg ik balletje 26 toebedeeld, het achterste gedeelte waar meestal het meeste wordt gevangen. Lw Eemhaven 16:54 uur, hw 20:56 uur, 3 bft nw, temperatuur 15 °C. Om 19:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, haak ls5013f\6 gevuld met een zeepier, zager, dauwworm of een combinatie hiervan tommy lood 160 gram ~ piramidelood 170 gram.

19:23 uur zie ik een tik op de top en voor de rest blijft het stil, als ik ga draaien gaat het zwaar en komt er een maatse (boven de 24 cm) tong naar boven. Mooi van de 0 af.


Maar dan duurt het en duurt het om me heen komt er af en toe een visje naar boven, maar bij mij komt er niets meer bij. Ik schakel over op een andere tactiek met de feeder en afhouders onder het kantje op zoetwatervis, zwartbekgrondels en voorns misschien.

Helaas blijft het bij tikken en wordt het aas er regelmatig afgetrokken door vermoedelijk krab. Uiteindelijk schakel ik weer terug en vang om 21:05 uur nog een bot.



Bij de een na laatste draai voor het einde begint m'n top te stuiteren en steeds dieper door te buigen, een typische paling aanbeet. Als ik door een richel draai verlies ik de vis, jammer.

Bij het sein binnen draaien zit er nog een bot aan.


Maar met drie vissen heb ik een slechte wedstrijd gevist, over twee weken hoop ik op een revanche op dit water met de 5e competitiewedstrijd.

De uitslag: 

De kanjerpot gaat naar Ed van Zanten met een paling van 73 cm, Ed Gefeliciteerd.

Vak A: 1e en 1e overall Jan Groenewegen 19 vissen (492 cm), 2e Paul van Boheemen 16 vissen (316 cm), 3e Ed van Zanten 9 vissen (284 cm).

Vak B: 1e Jan Dibbets 13 vissen (333 cm), 2e Koos van der Stap 8 vissen (234 cm), 3e Rene Olsthoorn 9 vissen (231 cm). Mannen gefeliciteerd!
Vis greetz,

Willem



  



Geen opmerkingen: