woensdag 1 januari 2020

Oudjaarsdagsessie Zandmotor dinsdag 31-12-2019



Halo vis vrienden,

Omdat ik nog steeds aas over heb van afgelopen zaterdag wat normaal gesproken in de koelkast niet geschikt meer zou zijn. Zijn de zeepieren in de schuur nog in uitstekende conditie gebleven, zodoende besluit ik er nog maar een vis sessie aan te wagen. Het weer is nog prima, ozo 2 bft met stoten van 3 bft, temperatuur 5 °C met een winterzonnetje. Lw HvH 11:09 uur (-72 cm), hw 18:16 uur (+125 cm), (± 197 cm). Om 12:10 uur werp ik in met de 4,5 meter k2 Titanium, hoofdlijn 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram. Een kwartier later volg de Hiro Dream Surf met een zelfde uitrusting.

In het begin is het niet veel, af en toe is er wat aas af van een haak maar op de meeste haken zit er nog genoeg. Rond 14:25 uur komt korpsgenoot Paul langs en wil een keertje inwerpen met de Hiro Dream Surf, bij het binnendraaien om 14:42 uur zit er warempel een wijtingkje aan. 15:36 uur is het mijn beurt met een doublet wijtingkjes.


Rond 15:58 uur begint het water ligt op te komen, het "apenhaar" neemt toe maar ook de vis wordt actiever wat resulteert in een doublet van een maatse (=wettelijke minimum maat) wijting met een wijtingkje. 16:06 uur een wijtingkje.


16:27 uur een doublet wijtingkjes, 16:47 uur een triplet wijtingkjes.


17:02 uur een triplet van wijting met twee wijtingkjes. 17:13 uur een triplet van wijtingkjes.


17:15 uur begin ik op te ruimen, aan beide hengelstokken zit er nog een doublet wijting aan.


Met 21 vissen toch weer een leuke eindejaar sessie. Wens ik iedereen nog een goede gezondheid voor het nieuwe jaar en "pak" zoveel mogelijk geniet momenten, want voorbij is voorbij, het komt niet meer terug!

Vis greetz,

Willem  

Geen opmerkingen: