maandag 6 januari 2020

JaGro Bokaal zondag 05 Januari 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de Jagro Bokaal, vernoemd naar de te vroeg aan kanker overleden bestuursvoorzitter van Ter Heijde aan Zee, Jan Groot. In "de Viskeet" krijg ik steknummer 2 toebedeeld en sta hiermee links van de slag richting 's Gravenzande, de andere helft is naar rechts uitgezet. Het goede doel is dit keer "stichting Avavieren" een ongesubsidieerde stichting waar kinderen met een handicap en hun familie vakantie kunnen vieren. We worden weer keurig met de "platte kar" weg gebracht naar de vis stek en er doen 71 vissers mee. Inschrijfgeld €10, een gratis slaatje (want daar hield Jan van) de eerste drie winnen een waardebon en iedereen krijgt een kip mee (wel een dooie :-). Na afloop kan iedereen kiezen uit een bak snert of tomaten soep en een broodje halve warme rookworst. Geen vissen volgens vak indeling dit keer wat ik persoonlijk ergens wel jammer vindt want vaak zijn de omstandig heden en paar honderd meter verderop weer heel anders. Maar goed het is voor het goede doel, dus dat is de hoofdzaak. Als korps doen we onderling voor de gein nog een wedstrijdje met een inleg van €5, wie de meeste centimeters heeft wint de pot.

Er staat een zw-wind van 3 bft met heel even stoten van 5 bft wat weer afzwakt naar 4 bft, temperatuur 8 °C, een enkel regenspatje. Hw Hvh 10:05 uur (+81 cm), lw 15:56 uur (-57 cm), (± 138 cm). Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag korte wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, tommy lood 160 gram maar al snel blijkt dat er toch een behoorlijke stroming staat en moet ik verhogen naar 170 gram piramide lood.

09:35 uur vang ik een zeebaarsje, blij dat ik van de 0 af ben, want erg veel wordt er niet gevangen. Ik schakel over op de 4,5 meter K2 Titanium waar de molen wat soepeler van loopt, 10:25 uur komt er nog een vis bij, in eerste instantie denk ik dat het een koolvisje is, maar ik twijfel toch of het om een wijting gaat. Maar ik denk nu toch een koolvisje is.


10:50 uur heb ik een zware draai, wat lichte aan beten op de top geven me het idee dat er een wijting aanzit, heel voorzichtig draai ik binnen, zodra het piramide lood tegen de zandbank aanloopt wordt het moeilijker om binnen te draaien maar ik neem m'n tijd, beetje bij beetje spoelt de lijn op de molen en voordat ik het weet ligt er een grote vis op het strand. Een dikke gul van 48 wedstrijdcentimeters dat is een tijd gelden dat ik die vanaf het strand gevangen heb. 


Jan Groenewegen die rechts van me staat maakt er een foto van.


M'n buurman op nummer 1 links van me Hugo Poldervaart vangt een mooie zeebaars van 40 cm en ook korpsgenoot Han van der Lek vangt een mooie zeebaars van 56 cm.


Het lijkt erop dat ook de grote zeebaarzen niet meer vertrekken in de winter, maar lekker voor de Nederlandse kust blijven zwemmen, toch nog een voordeel van de klimaatverandering voor de visser.
Om 13:00 uur is het weer afgelopen een vierde vis wil er niet meer bijkomen helaas, maar het was weer een gezellige wedstrijd.

1e Corne Danen met 9 vissen (191 cm), 2e Hans Nulle 7 vissen (180 cm), 3e Kees Westdorp 7 vissen (170 cm). Mannen gefeliciteerd!

De uitslag Jagro Bokaal 2020 : 


Paul van Boheemen wint de onderlinge pot en gaat ervandoor met €30. 


Met de tombola win ik nog een warmte\regenpak, een aquarium en een set lekkere biertjes. Helemaal top!
Van Jan Groenewegen, Hugo Poldervaart, Han van der Lek en Arnold Talmon krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.
Organisatie en Gerrit van de Akker weer bedankt voor het rijden met de trekker!
En voor "Stichting Avavieren" is het mooi bedrag van €2415 opgehaald, ze waren er blij mee. Sportvissers bedankt!

Vis greetz, 

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hey Willem, dat is nog eens een mooie dag geworden met bijzondere vangsten en ook nog eens wat prachtige prijzen bij de tombola!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Stefan, zeker het was genieten en ik mag niet klagen. En een leuk bedrag opgehaald voor het goed doel.

      Groet,

      Willem

      Verwijderen