maandag 20 januari 2020

1e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 19 Januari 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen bij Ter Heijde aan Zee. In "de Viskeet" trek ik balletje 14 en vertrekken we met twee "platte karren" richting "de Zandmotor". Er staat een N-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, afnemend naar 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 7 °C, in het begin nog vrij koud met wat regen maar als snel klaart het op en komt het zonnetje er doorheen. Hw Hvh 09:46 uur (+95 cm), lw 15:04 uur (-71 cm), (± 166 cm). Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haak f31\8 gevuld met een zeepier, piramidelood 195 gram maar dat stroomt gelijk weg.

"De Zandmotor" doet z'n werk goed, het stroomt als een "tierelier" en het water is erg "onstuimig" het is vissen met 205 gram geankerd lood, later blijft 170 gram geankerd ook liggen. Omdat er bij de andere geen vis het strand op komt, wacht ik met indraaien, na  twintig minuten wil ik binnen draaien maar helaas, er is zoveel zand op het lood gespoeld dat het niet meer los te krijgen is, zodoende knapt m'n lijn en ik blijk niet de enige te zijn waarbij dat gebeurd.

Heel even vis ik nog met gevlochten lijn maar dat is het ook niet, de stroming "pakt" dat makkelijker op, zodat de aaslijn evenwijdig aan het strand komt te liggen. Een ander spoeltje 22\100 mm nylon erop en wat dichterbij vissen in de hoop een klein zeebaarsje te vangen maar is de tactiek. Maar het aas blijft er gewoon aanzitten als ik na een kwartier weer binnen draai.

Links wordt er door Johan Veenstra nog een mooie zeebaars van 47 cm gevangen en rechts vangt Ron Koppe een bot van 20 cm. De rest vangt helemaal niets. Er komt nog even een "huiler" het strand op, maar voordat ik een foto kan maken verdwijnt hij weer de zee in.

Totdat het in het laatste uur ietsje rustiger wordt in het water, dan komt er hier en daar weer een vis naar boven. Onderling heeft het Zeevisteam Westland weer een "potje" gemaakt, wie het hoogst eindigt krijgt de inleg. Aangezien Han van der Lek de enige is met vis, een tarbot van 13 cm, wint hij €25.


Totaal zijn er maar 9 vissers met vis van de 25 deelnemers.

De "kanjerpot"gaat naar Johan Veenstra met een zeebaars van 47 cm. Johan gefeliciteerd!

Vak A: 1e Geert van Leeuwen, 2 vissen (49 cm), 2e Johan Veenstra 1 vis (47 cm), 3e Hen Dankier 2 vissen (40 cm).

Vak B: 1e en 1e overall Ed van de Vegt 2 vissen (55 cm), Bert Klein 1 vis (25 cm), 3e John Duynisveld 1 vis (24 cm).

Mannen gefeliciteerd!

Omdat ik in 2019 de grootste 5-dradige meun en een bot (1 van de 3) heb gevangen win ik voor beide vissen nog een waardebon wat me totaal €10 oplevert.
Bij de tombola win ik nog een groente bak en van de andere Zeevisteamleden krijg ik de overige prijzen. Waarvoor nogmaals dank.


Het was weer gezellig! Volgende wedstrijd hopelijk beter.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten