zondag 29 december 2019

Oliebollenwedstrijd WSV s' Gravenzande zaterdag 28 December 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de oliebollenwedstrijd bij "WSV s'Gravenzande"  grote schalen oliebollen liggen al klaar voor een hap, het is een ludieke wedstrijd waarbij de gezelligheid voorop staat, inschrijfgeld €10, waarvan er €2 al automatisch bestemd zijn voor de kanjerpot. Met z'n drieën, Ed van Zanten, Ramon van Alpen (een neefje van Ed), en ik lopen de drie oliebollen het strand op om ergens te gaan staan.







We kiezen voor de rechterkant van een gedeeltelijk stuk van de strekker waar nog een vrij diep "zwin" ligt. Het weer is niet slecht 3 bft zo met een temperatuur van 4 °C, lw HvH 08:59 uur (-61 cm), hw 16:08 uur (+140 cm), (± 201 cm), droog en we hebben er zin in. 

Om 10:00 uur mogen we beginnen en al binnen een kwartier bijt Ramon de spits af met een wijting van 29 wedstrijdcentimeters vlak vooraan in de "zwin".


10:26 uur zit er bij mij een wijtingkje aan, 10:57 uur volgt er een tweede.


Ed vangt ook een wijtingkje en een botje wat net niet de 10 centimeter haalt en dus genoteerd wordt als een 1 punter (1cm). Ikzelf vang over de bank nog een wijtingkje maar die vergeet ik te fotograferen.

11:26 uur komt er nog een bot vandaan, 12:07 uur nog een mooi formaat bot.


Ed en Ramon vangen beide ook nog een bot en om 14:00 uur is het weer afgelopen. Bij de prijsuitreiking heeft iedereen een waardebon van €7,50  van "Hengelsport Westland" gewonnen. Zelf wordt ik 15e van de 54 vissers.

Gert Grootendorst wint de kanjerpot met een zeebaars van 37 cm. Gefeliciteerd!

1e en 1e overall "oliebol 2019" Albert Leeuwis 31 vissen (893 cm), 2e Ed Brand 24 vissen (546 cm) en 3e Rene Brederveld 20 vissen (468 cm). Mannen gefeliciteerd!


De complete uitslag: oliebollenwedstrijd 2019

Bij de tombola win ik nog een paar prijzen.


Van Ed krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.
Een gezellige dag zo, en iedereen alvast de beste wensen en een goede gezondheid toegewenst in het komende jaar.

Vis greetz,

Willem 

1 opmerking: