zaterdag 30 november 2019

Zandmotorsessie vrijdag 29 November 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor" samen met korpsmaat Han van der Lek. Zelf begin ik om 12:40 uur, Han komt erbij rond 14:00 uur. Er staat een nnw-wind van 4 bft, temperatuur 9 °C, lw HvH 09:05 uur (-52 cm), hw 16:22 uur (+144 cm), (± 196 cm), met een enkele hagel en regenbui. De K2 is opgetuigd met een spoel van 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haak f314\10 ~ f31\8, gevuld met een zeepier, zoute pier, diepvries tap of een combinatie hiervan. Naarmate het water opkomt gaat het steeds harder stromen en moet ik het lood verhogen naar 150 gram ~  piramide lood 170 gram ~ geankerd lood 150 gram ~ geankerd lood 170 gram ~geankerd lood 205 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag en voor de rest eenzelfde uitrusting.

12:58 uur draai ik een bot het strand op, mooi er zit vis. 13:15 uur een zeebaarsje.


Afentoe een klein plukje "apenhaar" maar goed visbaar. 13:37 uur een doublet botten, 14:04 uur een bot.


De stroming is enorm en neemt met het uur toe. Inmiddels vis ik met 205 gram geankerd , maar ook dat loopt langzaam weg. Zelfs met het inwaden tot maximaal kniediepte voel je de kracht van de zee aan je benen trekken om je kopje onder proberen te krijgen.

15:05 uur een wijtingkje, en Han vangt een zeebaarsje. 16:07 uur is de zee echt een hekselketel geworden, maar komt er toch nog een zeebaarsje uit.


Han stopt ermee en ik vis nog door tot 16:50 uur, waarna we gezamenlijk richting de auto lopen. Een gezellige middag zo en voor herhaling vatbaar. En de volgende keer met wat minder stroming, misschien wat meer vis.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen: