dinsdag 19 november 2019

Zandmotorsessie Dinsdag 19 November 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het aas opmaken van de afgelopen wedstrijd, er staat een w-wind van 4 bft, het weer is heel wisselvallig het ene moment waait en regent het hard, het andere moment valt de wind weg en breekt er een zonnetje door, dit gaat zo de hele sessie door. Lw HvH 12:24 uur (-61 cm), hw 19:26 uur (+ 121 cm), (± 182 cm), temperatuur 8°C. Om 12:20 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium,  hoofdlijn 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haak f314\10 gevuld met een zeepier, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram ~ bollood 145 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag met voor de rest een zelfde uitrusting.

De eerste draai om 12:40 uur levert me gelijk een triplet op van twee botten met een zeebaarsje. 12:57 uur een doublet botten.


13:09 uur een bot, 13:28 uur een doublet botten.


Korpsmaatje Paul komt nog langs met een restant pieren, nogmaals bedankt Paul!
De wijting die ik verwacht had blijkt er niet te zijn, over het algemeen grote botten met afentoe een zeebaarsje ertussen. 
13:43 uur een doublet botten met een grote erbij van 37 wedstrijdcentimeters. 14:03 uur een bot met een zeebaarsje. 
   


14:36 uur zit er dan toch een wijting aan de haak, 14:56 uur een bot.


15:22 uur een bot, 15:46 uur een doublet botjes.


15:55 uur heb ik nog een leuk gevecht  met een zeebaarsje aan de feeder vlak voor de kant krijg ik nog een paar flinke doorbuigers en nadat hij uitgeraasd is, trek ik hem op het droge. 42 wedstrijdcentimeters, hij mag weer zwemmen.
16:00 uur begin ik op te ruimen, er ligt nog een "griepprik" op me te wachten. Bij het binnendraaien van de laatste hengelstok zit er nog een bot aan.


Met 19 vissen toch ook weer een leuke sessie.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten