maandag 18 november 2019

11e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 17 November 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 11e competitiewedstrijd van "Ter Heijde aan Zee" in de "Viskeet" trek ik balletje nummer 8 en mag voor de derde keer op rij de gevangen vissen meten. Met twee trekkers inclusief "platte karren" rijden we met vierentwintig vissers naar "de Zandmotor". Er staat een z-wind van 3 bft, in het begin vrij koud, maar binnen het uur is er een zonnetje doorgebroken en stijg de temperatuur naar 7 °C, lw HvH 10:39 uur (-58 cm), hw 17:41 uur (+139 cm), (± 197 cm). Om 09:00 uur wordt het startsein gegeven en werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte  wapperlijnen haak f314\10, gevuld met een zeepier, slik, oude kweekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram.

Twee plaatsen rechts van me zie ik Joop Rouette een wijting het strand op draaien.
Tijd om ook te gaan draaien en er komt gelijk een doublet van wijting en wijtingkje het strand op, je kunt slechter beginnen. 09:25 uur een bot van 35 wedstrijdcentimeters, tikt lekker aan.


09:36 uur een wijtingkje, 09:48 uur een doublet van een schar met een wijting. 


10:39 uur een doublet wijtingkjes, 10:57 uur een 5-dradige meun, vroeger talrijk toen de strekkers er nog lagen, tegenwoordig een zeldzaamheid als je er eentje vangt.


11:11 uur een wijtingkje, 11:36 uur een triplet, van bot met twee wijtingkjes.


11:47 uur een doublet wijtingkjes, 11:57 uur een wijtingkje.


En het gaat lekker zo, links van me wordt een stuk minder gevangen, omdat ze nog een stuk water voor zich hebben liggen waardoor de afstand om te werpen te groot wordt. Rechts van me staat alleen Joop Rouette voor met twee vissen, ook zijn de wijtingen die hij vangt groter. Wat ik ook doe vang ik er twee vangt hij er twee, het zij zo.

12:09 uur een wijtingkje, 12:24 uur een doublet van wijting en wijtingkje.


12:51 uur een wijtingkje, en met de laatste draai om 13:00 uur komt er nog een wijtingkje bij.


Met totaal 21 vissen en 528 cm op de kaart een tweede plaats in het vak en derde overall een leuk resultaat.


De totaaluitslag:


Ik verdien er een waardebon van €15, - mee, mooi meegenomen.


Van Ed van der Vegt, Han van der Lek en Arnold Talmon krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz, 

Willem 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten