dinsdag 22 oktober 2019

10e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 20 Oktober 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, in "de Viskeet" trek ik balletje 13 en wederom heb ik een meetbeurt te pakken. Met 25 vissers verdeeld over twee platte karren vertrekken we richting "de Zandmotor". Er staat een zw-wind van 2 bft draaiend naar noord 3 bft, temperatuur 13 °C, hw HvH 07:22 uur (+122 cm), lw 12:40 uur (-56 cm), (± 178 cm), dreigende regenbuien maar het blijft droog. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haak f314\10 ~ f31\8, gevuld met een zeepier, steekzager ,slik of een combinatie hiervan, bollood 145 gram.

Lang hoef ik niet te wachten, want ik nadat ik ingeworpen heb zie ik al gelijk tikken op de feeder, ik wacht nog heel even en om 09:05 uur begin ik te draaien, een mooie zeebaars van 35 cm is mijn deel, je kunt slechter beginnen. Op naar de volgende, als het zo snel gaat wordt het een mooie wedstrijd met veel vis. Maar dat valt tegen, ik schakel over naar korte zijlijntjes om zo ver mogelijk te werpen, dat levert me om 10:05 uur een doublet botten op, ook niet verkeerd want om me heen wordt er nog niets gevangen.


10:17 uur komt er een bot bij en sta ik op vier vissen, nu begint links van me Rene Olsthoorn en John Duynisveld vis binnen te draaien. Paul van Boheemen rechts van me heeft al eerder een vals gehaakte bot het strand op gesleept. 11:05 uur komt er een bot bij.


Rene haalt van ver wat botten en wijtingen, net buiten mijn werpbereik, Paul rechts van me vangt bot en even later twee mooie scharren. 12:07 uur komt er bij mij weer een bot bij van 27 wedstrijdcentimeters. 12:36 uur lukt het me nog een keer en weer met 27 wedstrijdcentimeters.


In de laatste draai gaat John me nog voorbij met een doublet van twee zeebaarsjes, Paul blijf ik voor qua centimeters.

Nadat de trekker ons heeft "gelost" rijd hij terug richting strand omdat de andere vastgelopen is. Uiteindelijk stopt deze er ook mee, en de trekker die vastzat graaft zich alleen maar dieper in. Met scheppen proberen we het zand om en onder de trekker weg te krijgen, maar met geen mogelijkheid krijgen we hem los. Balken hout eronder om grip te krijgen werkt ook al niet.


De KNRM moet eraan te pas komen om de trekker te bevrijden, in eerste instantie knapt de spankabel die bij de trekker hoort, dan maar de dikkere KNRM kabel eraan en dan is het "een fluitje van een cent". Toch fijn als je zulke buren hebt, gasten bedankt!

Uiteindelijk lekker gevist, een derde plaats in het vak en vijfde overall, ik win er een waardebon van €10 mee.

De kanjerpot gaat naar Geert van Leeuwen met een zeebaars van 47 cm. Geert gefeliciteerd, dat rijmt ook nog :-).

Vak A:  1e en 1e overall Rene Olsthoorn, 12 vissen (288 cm), 2e John Duynisveld 8 vissen (207 cm), 3e Willem Louman 7 vissen (186 cm).

Vak B: 1e Ed van der Vegt 9 vissen (206 cm), 2e Geert van Leeuwen 5 vissen (190 cm), 3e Ed van Zanten 6 vissen (142 cm). Mannen gefeliciteerd! 

De uitslag:


Bij de tombola win ik nog een thermosfles.


Van Rene Olsthoorn en Han van der Lek krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem




Geen opmerkingen: