zondag 15 september 2019

Terr Heijde strandsessie dinsdag 10 September 2019



Hallo vis vrienden,

Hierbij nog een verlaat vangstbericht i.v.m. met andere bezigheden. Er staat een wzw-wind van 3bft, temperatuur 19 °C, een dreigende regenbui, maar die drijft voorbij, af en toe een zonnetje, hw HvH 13:35 uur (+96 cm), lw 18:54 uur (-55 cm), (± 151 cm). Om 15:00 uur werp ik in met de meter K2 Titanium, hoofdlijn 08/100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak ls5013F\6 gevuld met een zeepier, steekzager of een combinatie hiervan, bollood 145 gram. Een tien minuten later volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting.

Niet veel later krijg ik de ene na de andere "grap" om me oren, een dode "walvis" is vanuit de tweede scheepvaartroute  richting de kust gesleept en drijft nu ter hoogte van m'n hengelstok, draaien je hebt beet, ik zie hem daar al boven komen en nog eens tiental van dat soort opmerkingen. 15:24 uur heb ik echt beet een zeebaarsje heeft zich vergrepen aan een steekzager, en daar blijft het een lange tijd bij.


Maar ik vermaak me wel uiteindelijk is het dode beest tegen een strekdam gedreven en wordt met een aantal zware machines aan land gesleept.


18:18 uur vang ik m'n tweede zeebaarsje samen met een hoeveelheid "apenhaar" wat inmiddels met laag water weer ontzettend is toegenomen.


19:05 uur komt er een derde zeebaarsje het strand op.


Rond 20:00 uur begin ik op te ruimen en vertrek naar huis, veel was het niet maar toch weer even lekker gevist. De walvis, potvis blijkt uiteindelijk een vinvis te zijn. En wordt onder een grote berg zand begraven, er zat nogal een luchtje aan :-).

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten