dinsdag 6 augustus 2019

Zandmotor vissessie maandag 05 Augustus 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor" er staat een harde wzw-wind van 5 bft, temperatuur 21 °C, lw 14:34 uur (-46 cm), hw 18:55 uur (+115 cm), (± 161 cm), zonnig met een enkele regenbui. om 15:00 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haak ls5013\f6 ~f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan bollood 145 gram later als de stroming erin komt samen met vuil 190 gram piramidelood. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Hiro dream surf met een zelfde uitrusting, behalve dan dat er 08\100 mm gevlochten lijn op de spoel zit.

Wat me gelijk opvalt ten opzichte van de laatste keer dat ik hier stond, dat er erg veel aaseters zijn. Regelmatig zijn de haken kaalgevreten en een enkele keer zit er een klein wit krabbetje aan. Je zou nu toch wat zeebaarsjes verwachten, maar nee, er zit erg weinig vis pas als er wat stroming komt zit er om 17:25 uur een bot aan. 17:40 uur komt er een tweede botje bij.


Met het opkomende water is er ook weer het "apenhaar" tegenwoordig het hele jaar rond aanwezig.


18:48 uur een botje erbij, 19:27 uur bot nummer vier.


Om 20:00 uur begin ik op te ruimen, met vier visjes een matig resultaat maar toch weer genoten van het strand, de zon en het zout.
Mocht er iemand nog twee sleutels verloren zijn op "de Zandmotor" ik heb ze.


Gek genoeg vind ik op de terug weg op het fietspad nog een sleutel. En dat allemaal zonder metaaldetector :-).

Vis greetz,

Willem
  

1 opmerking: