dinsdag 20 augustus 2019

Ter Heijde strandsessie maandag 19 Augustus 2019



Hallo vis vrienden,

Ik had nog een klein restje steekzagers over en besluit om er nog wat bij te kopen samen met wat zeepieren om nogmaals een strandsessie te houden op Ter Heijde. Er staat een zw-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 19 °C, zonnig. Om 15:15 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 10/100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak ls5013F\6 gevuld met een zeepier, steekzager of een combinatie hiervan, piramidelood 196 gram ~ geankerd 210 gram. Een tien minuten later volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting.

De stroming is behoorlijk sterk en in combinatie met de harde wind moet ik er alles aan doen om de hengelsteunen in het zand te houden. 15:40 uur zit er een bot aan de K2, 15:46 uur een doublet zeebaarsjes aan de Hiro Dream Surf. Dat begint goed, zou het weer eens zo'n ouderwetse middag worden van achter elkaar vangen?


16:09 uur vis nummer vier een bot, er komen nog vier gasten aan van Ter Heijde om mee te vissen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. 16:49 uur een zeebaarsje.


En dan houdt het op, het water wordt woester en woester, afentoe is het plukken geblazen om het "apenhaar" van de lijn af te halen, maar nog steeds goed visbaar, dat wel. 18:20 uur is het weer raak, bij het binnendraaien heb ik weerstand onder de kant, er zit een redelijke zeebaars aan de lijn te trekken, ik moet even stoppen om het topoog van de hengelstok schoon te maken en als ik daarmee bezig ben zie in het ondiepe water de zeebaars zich losmaken van de haak en richting de Noordzee zwemmen.

In een reflex laat ik m'n hengelstok vallen, sprint de zee in, en duik bovenop de vis. Ja en hebben he :-). Een mooie dikke zeebaars maar 8 mm te klein om aan de wettelijke maat van 42 cm te voldoen. Even op de foto en dan laat ik hem weer zwemmen.


De wind neemt toe en het stuifzand vliegt alle kanten op, ik vis nog door tot 19:45 uur en ruim op dat tijdstip op om naar huis te vertrekken. In iedergeval vis en de volgende keer weer iets meer hopelijk.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hey Willem, toch weer lekker bezig geweest, iedere keer denk ik, nu wordt het eens tijd dat Willem er een 60+ zeebaars uitdraait, maar nog even geduld hebben blijkbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Stefan, ja dat is al weer een tijdje geleden. Maar wie weet binnenkort in de vakantie misschien?

      Verwijderen