maandag 8 juli 2019

7e competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 07 Juli 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de zevende competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, in "de Viskeet" trek ik balletje nummer 7 en sta hiermee vooraan op "de Zandmotor". Met 26 deelnemers vertrekken we met twee platte karren richting "de Zandmotor". Er staat een n-wind van 3 bft oplopend naar 4 bft, temperatuur 15 °C, hw HvH  06:44 uur (+ 136 cm), lw 14:55 uur (-54 cm), (± 190 cm), wisselvallig weer wat kleine regenbuitjes en later weer zon. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter k2 Titanium, hoofdlijn 08\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen kort en lang, haak f31\8 ~ ls5013f\6 gevuld met een zeepier, steekzager of een combinatie hiervan tommy lood 180 gram. Al snel blijkt er een sterke stroming te staan in combinatie met veel vuil en moet ik verhogen naar 197 gram piramidelood ~150 gram geankerd.

09:32 uur zie ik wat trillinkjes op het topoog, bij het binnendraaien gaat het zwaarder als normaal en inderdaad er zit een mooie bot aan, blij dat ik van de nul af ben want er komt maar weinig vis het strand op.


Na vijf kwartier besluit ik het een te proberen met de Hiro Dream Surf met 22\100 mm nylon op de spoel dat levert me om 10:51 uur nog een botje op van 16 wedstrijdcentimeters. Het parcours is heel wisselvallig zo vangt de één helemaal niets en bij de ander komen er mooie maatse zeebaarzen naar boven.


Om 13:00 uur is het weer afgelopen en eindig ik met 2 vissen op de tiende plaats van de  zesentwintig vissers, valt me nog mee.

De kanjerpot wordt in drie stukken verdeeld omdat er drie zeebaarzen van 46 cm gevangen zijn. Rob de Blois, Rene Olsthoorn en Ed van der Vegt gefeliciteerd.

Vak A: 1e en 1e overall Rob de Blois, 5 vissen (205 cm), 2e Arnold Talmon 6 vissen (185 cm), 3e Rene Berger 3 vissen (112 cm).

Vak B: 1e Rene Olsthoorn 5 vissen (202 cm), 2e Ed van Zanten 6 vissen (169 cm), 3e Jan Dibbets 4 vissen (159 cm). Mannen gefeliciteerd.



Bij de tombola win ik nog een aftershave en van Jan Groenewegen krijg ik nog twee plantjes waarvoor nogmaals dank.


Tot de volgende weer.

Vis greetz,

Willem



2 opmerkingen: