zondag 2 juni 2019

Vissessie Maasvlakte 2 (MV2) vrijdag 31 Mei 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op de "Maasvlakte 2"  het weer is er ideaal voor er staat een zw-wind van 4 bft, temperatuur 19 °C, hw HvH 13:56 uur (+113 cm), lw 22:10 uur (-60 cm), (± 173 cm). Op de parkeerplaats kom ik twee vissers tegen die om 09:00 uur begonnen zijn en nu op huis aan gaan. Als ik naar de vangsten vraag krijg ik te horen dat ze gezamenlijk 9 vissen hebben gevangen , waaronder twee 40 + baarzen. Dus dat geeft hoop. Om 14:00 uur werp ik in met de 4,5 meter K2, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haak f314\6 gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram ~ 160 gram, bol lood 145 gram. Een tien minuten later volgt de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting.

Veel gebeurd er niet af en toe komt er een zeehond voorbij die nieuwsgierig zijn kop boven water houdt. 14:17 uur heb ik even hoop dat er iets aan zit, dat klopt wel maar dat "iets" is een "wolhandkrab".


De tijd gaat voorbij, dichtbij ver weg het levert me allemaal niets op. Ik verkas nog tweemaal naar rechts, want de ene plek is de andere niet. Rond 17:30 duiken er "sterntjes" het water in, ook zijn de haken om de tien minuten volkomen kaal gevreten. Zou er nog een zeebaars op afkomen op dit aas? Ik wacht tot 19:00 uur er gebeurd niets en ik ga op huis aan.
Vreemd een ideale wind voor de Mv2 en toch geen visje te vangen. Jammer maar soms vang je ook met een ideale wind niets. Het blijft vissen!

Vis greetz,

Willem  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten