zondag 19 mei 2019

Zandmotorsessie zaterdag 18 Mei 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een variabele wind van 2 bft die uiteindelijk draait naar 3 bft no, temperatuur 13 °C, hw HvH 15:16 uur (+130 cm), lw 23:10 uur (-58 cm), (± 188 cm), zonnig. Om 15:15 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20\100 nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak f31\8 gevuld met  en zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, bol lood 145 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voor slag, wapperlijnen, haak f314\6 met voor de rest een zelfde uitrusting.

Het weer is "lekker" maar veel gebeurd er niet af en toe komen er wat voorbijgangers een praatje maken. Even voor 16:00 uur krijg ik een duidelijke aanbeet op de feeder die op zo'n 40 meter uit de kant is ingeworpen, de top buigt een aantal maar door maar als ik binnen draai zit er niets aan, een "lijnhapper".

Regelmatig zit er bruine drab op de lijnen wat niet ten goed komt van de aas aanbieding want dat is verdwenen onder de drab. 17:13 uur vang ik op afstand dan toch een botje. 17: 43 uur volgt er een tweede.


Rond 18:00 uur spartelt er een visje aan de lijn bij het binnendraaien, zo te zien een klein zeebaarsje, met nog een meter te gaan tikt die een steen aan die net onder water ligt en bij het binnen draaien van de laatste meter is de vis verdwenen. Jammer.

Om 19:00 uur begin ik op te ruimen, veel was het niet qua vangsten maar het weer was lekker en toch genoten van de vissessie.

Vis greetz,

Willem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten