donderdag 2 mei 2019

Aasopmaak sessie Zandmotor maandag 29 April 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag zit ik sterk te twijfelen, wat ga ik doen, de tuin opknappen of toch het gekregen en overgebleven aasopmaken vanaf "de Zandmotor", het weer is nog lekker, dus uiteindelijk besluit ik toch de hengelstokken te pakken en richting "de Zandmotor" te gaan, de tuin moet maar even wachten. Er staat een n-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, langzaam oplopend naar 4 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 12 °C, zonnig, de noorden wind maakt het uiteindelijk toch nog wel koud. Hw HvH 12:25 uur (+83 cm), lw 18:24 uur (-53 cm), (± 130 cm). Om 13:35 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager, diepvries tap, of diepvries mesheft, of een combinatie hiervan, bol lood 145 gram, tommy lood 160 gram. Een tien minuten later volgt de Cobra GT met een zelfde uitrusting, behalve dan dat de nylon op de hoofdspoel 20\100 mm is.

14:19 uur vang ik een botje, 14:53 uur volgt botje nummer twee.


15:02 uur nog een botje, 15:15 uur een bot.


15:32 uur een doubletje botjes en inmiddels is korpsmaatje Paul van Boheemen ook gearriveerd. 16:32 uur een botje met een afgevreten staart, Paul vangt een tarbotje en even later nog een tarbotje. 


16:55 uur een botje, en een uur later om 17:55 uur komt er weer een botje bij. Er komt wat vuil opzetten aan de lijnen in de vorm van bruine drab, gelukkig vrij makkelijk te verwijderen, het meeste valt er gelijk weer af.


18:09 uur een bot, 18:30 uur een botje, 19:25 uur een botje. 


M'n aas is bijna opgevist, van Paul krijg ik er nog wat zeepieren bij. Maar eerst pak ik wat stinkende " mesheften" die al een aantal maal uit de vriezer zijn gegaan en weer terug gestopt, met bindtouw wikkel ik een hele om de haak heen en afwachten maar 


19:46 uur is m'n lijn sterk naar links gestroomd, bij het binnen draaien voel ik wel enigszins gewicht. maar niets wijst erop dat er ook daadwerkelijk een vis aan hangt totdat ik plotsklaps, het gebonk van zeebaars op de lijn voel, hoe dichter bij het strand hoe meer hij tegenspartelt.

Voorzichtig laat ik hem de hengelstok een aantal maal doorbuigen en uiteindelijk weet ik hem in een meerollende golf het strand op te dirigeren. Mooi m'n eerste maatse zeebaars dit seizoen van 50 cm. Die zal smaken :-).


Rond 20:15 uur ruimen we op en vertrekken naar huis een aangename visdag zo, heel wat beter dan gisteren.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten