maandag 27 mei 2019

5e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 26 Mei 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de vijfde competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, dit keer weer ons jaarlijks uitstapje naar "Pernis". Er staat een wzw-wind van 4 bft, temperatuur 15 °C, hw Vlaardingen 09:40 uur (+103 cm), lw 16:40 uur (-38 cm), (± 141 cm), zonnig. Ik mag het proberen op steknummer 22 wat meer naar de rechterhoek toe, waar het toch vaak wat beter is met de vangsten. Om 09:00 uur werp ik in met de 4,5 meter K2, hoofdlijn, gevlochten lijn 08\100 mm, maar daar zit gelijk al ergens in het midden van de worp een pruik in, dus ik zet een spoeltje met 25\100 mm nylon erop met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haal f31\8 ~ ls5013f\6 ~ f314\6, tommylood 180 gram.

Veel gebeurd er niet in het begin bij mij, maar een aantal vissers vangen bij de eerste draai wel gelijk een paling en dat tikt aan. Even met de feeder onder de kant "pielen" om te kijken of er een voorntje of grondel wil bijten, hierbij krijg ik wel kleine tikjes maar er zit steeds niets aan. Op afstand vissen dan maar dat geeft om 09:59 uur resultaat in de vorm van een botje. 10:21 uur volgt er een tweede botje


En om 10:51 uur komt er een tongetje bij. 11:45 uur het betere werk ik trek een paling uit de blubber laag van afstand, hoppa 39 wedstrijdcentimeters erbij dat tikt aan. Hij laat zich alleen moeilijk fotograferen, dus deze sla ik maar over.

12:23 uur nog een botje erbij.



13:00 uur is het weer afgelopen en eindig ik de wedstrijd met 5 vissen, te weinig en te klein om in de prijzen te vallen, ik wordt er 14e mee van de 18 deelnemers.

De kanjerpot gaat naar Ed van Zanten met een paling van 70 cm. Ed gefeliciteerd.

Vak A: 1e Hans van de Berg, 12 vissen (306 cm), 2e Hen Dankier 11 vissen (270 cm), 3e Rene Olsthoorn 11 vissen (256 cm).
Vak B: 1e en 1e overall Ed van Zanten 8 vissen (326 cm), 2e Johan Veenstra 8 vissen (287 cm), 3e Jan Dibbets 6 vissen (239 cm).
Mannen gefeliciteerd!



Hopelijk gaat het de volgende wedstrijd beter op "de Zandmotor" ik kijk er naar uit.

Van Ed van Zanten, Johan Veenstra en Gerrit Vinke krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten