zondag 10 maart 2019

3e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 10 Maart 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, er staat in het begin nog weinig wind zo'n 3 bft zo draaiend naar west 6 bft, omdat het op strand naar zo'n 8 a 9 bft zou oplopen is er gekozen voor de waterweg locatie Maasluis, sta je toch wat meer landinwaarts en tenslotte hebben we daar eerder gevist met laag water en toendertijd veel wijting wat schar en bot gevangen. Dus op zich een goede keuze voor de uitwijk. Temperatuur 9 °C, lw Maasluis 10:44 uur (-67 cm), hw 17:59 uur (+119 cm), (± 186 cm), veel regen en al snel een oplopende harde wind.

Voel goede moed start ik om 09:00 uur op stek 22, met de Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, kort wapperlijnen, haak f314\6 ~ f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager, geankerd lood 207 gram, een stuk waar de vangsten vorige keer een stuk minder waren dan vooraan, maar je moet het ermee doen. Al vrij snel zakt de goede moed in de schoenen want het stroomt als een tierelier.

Bij het binnen draaien zit er ook veel vuil op de lijnen en om me heen knappen de eerste lijnen, zelf kom ik vast te zitten maar met horten en stoten komt de aaslijn nog de kant op met een wolhandkrab er bij.


De volgende draaien ben ik lijn na lijn kwijt door vastzitten en het vele vuil wat aan de lijn hangt. Als de stroming rond 11:15 uur ietsjes minder wordt en het geankerde lood enigszins blijft liggen kan ik redelijk binnen draaien totdat het vuil zich verzadigd heeft in het topoog en ik niet verder meer kan draaien. Funest in de waterweg, daar moet je blijven draaien totdat het lood op de kant ligt anders zit je vast.

Om 12:16 uur komt er nog een wolhandkrab bij.  


Nadat ik zeven onderlijnen met lood ben kwijtgeraakt door vastzitten ben ik het helemaal zat, om 12:39 uur begin ik op te ruimen en vertrek naar huis. 

Vak A: 1e en 1e overall Bas de Kok 5 vissen (148 cm), 2e Ed van der Vegt 3 vissen (69 cm), 3e Rob de Blois 2 vissen (57 cm).
Vak B: 1e Joop van der Velde 2 vissen (55 cm), 2e Ed van Zanten 1 vis (29 cm), 3e John Duynisveld 1 vis (25 cm). Mannen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten