maandag 4 februari 2019

Zandmotorsessie zondag 03 Februari 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor" er staat een nw-wind van 3 bft, temperatuur 6 °C, hw HvH 14:24 uur (+119 cm), lw 22:44 uur (-47 cm), (± 166 cm), droog met een zonnetje. En het is druk, een hoop mensen hebben vanwege het mooie winterweer besloten om een strandwandeling te maken en kan ik kan ze geen ongelijk geven. Om 14:15 uur start ik met de 4,5 meter Tubertini feeder, de nieuwe Cinnetic Explorer 7000 HSG molen erop met een spoel gevuld met 0.20 mm fluorcarbon Asso lijn om eens uit te proberen, korte wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, druppellood 145 gram ~ piramidelood 180 gram. Een tien minuten later volgt de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, hoofdlijn 20,5\100 mm Trabucco nylon.

14:42 uur draai ik binnen net de feeder en hangt er een bot aan, een goed begin. 15:35 uur komt er een doublet botjes bij ook weer met de feeder.


Tussendoor zitten er regelmatig plukken "apenhaar" op de lijn en moet ik het dicht geslipte topoog hiervan ontdoen. 


16:04 uur een botje, ondanks de opwarmende zon op het laagje zeewater vooraan kan ik ze hier niet vangen. Ze komen van volle werpafstand. Af en toe komen de wandelaars een praatje maken en ik wordt zelfs op de foto gezet. Heel even denk ik dat er een drenkeling uit zee wordt gehaald, maar als de reddingshelikopter even later weer zakt zie ik dat het om een oefening gaat. 


16:33 uur een doublet botjes op de K2 hengelstok, waar ik inmiddels vanwege de stroming met 180 gram piramidelood vis, de Tubertini feeder met de 0.20 mm Asso lijn blijkt veel minder stroming te pakken en blijft na elke worp keurig liggen met 145 gram druppellood. 16:51 uur een botje op de K2.


17:49 uur een doublet van bot en botje op de Tubertini feeder.


18:15 uur ruim ik op en vertrek naar huis, het was weer een aangename middag zo op het strand. En met 9 vissen viel het me niet eens tegen.

Vis greetz,

Willem
    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten