maandag 25 februari 2019

2e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 24 Februari 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de tweede competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, in de "Viskeet" is het al vroeg gezellig druk. De opkomst voor deze wedstrijd bestaat uit 44 vissers, waarvan acht introducees. Na het inschrijfgeld van vijf euro betaalt te hebben en één euro voor de kanjerpot (niet verplicht) trek ik balletje nummer 28 en kom hiermee nog op het strand van Ter Heijde te staan. Normaal wordt er vanaf het hoogste nummer uitgezet en dan terugwerkend naar nummer één, maar dit keer niet, jammer want nu kon er eigenlijk nog een groter gedeelte op "de Zandmotor" staan. Maar goed je moet het doen met de plek die je loot en daar het beste van maken.

De wind is zuidoost 2 bft, temperatuur 10 °C, in het begin nog vrij koud maar later zonnig, lw HvH 11:03 uur (-83 cm), hw 18:17 uur (+132 uur), (± 215 cm). Om 09:30 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, diverse soorten onderlijnen, haak f314\10 ~ f31\8, gevuld met een zeepier, zager, diepvriesmesheften of een combinatie hiervan, tommy lood ~ druppel lood  120 ~ 145 gram.

Veel gebeurd er niet, bij het binnen draaien zit het aas nog gewoon op de haken. Verschillende afstanden levert me ook niets op, zelfs onderlijnen met één haak om zover mogelijk te werpen maken geen verschil, wel zit er weer dat vervelende "apenhaar". Een enkeling vangt een vis bij mij in de buurt, zoals mijn buurman rechts Ruud Hogevorst met een schar van 27 cm.

Ik wissel nog af met fleximetalen afhouders, wapperlijnen met drijvertjes, lange wapperlijnen, korte wapperlijnen dunnere sneuen, klein aas op de haak of veel aas op de haak maar het maakt allemaal niet uit. Het laatste half uur pak ik m'n groene lijnen lijntje waarvan ik de sneuen, 40, 50 en 60 cm helemaal vol douw met aas en laat ze een half uur liggen bij het sein binnen draaien heb ik nog de hoop dat er iets aan zit, maar helaas, een dikke vette nul voor mij dit keer. Jammer en hopelijk volgende keer beter, het blijft vissen en dus niet altijd vangen.

Een aantal introducees hebben het goed gedaan en vallen in de dagprijzen, gefeliciteerd hiermee.
In de competitie is de uitslag als volgt:

De kanjerpot voor de grootste vis gaat naar Gerrit Vinke met een bot van 34 cm. Gerrit Gefeliciteerd!

Vak A: 1e en 1e overall Wim de Bruin 3 vissen (70 cm), 2e John Duynisveld 4 vissen (69 cm), 3e Tom van de Geest 2 vissen (29 cm).
Vak B: Bert Klein 3 vissen (60 cm), Ron Koppe 3 vissen (59 cm), Joop Rouette 2 vissen (34 cm).
Mannen gefeliciteerd!


Met de tombola win ik nog een kratje bier.


Van Pim Troost, Brian van der Ploeg, Arnold Talmon en Cees Ottens krijg ik nog een restant aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten