maandag 28 januari 2019

1e competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 20 Januari 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, tijdens de rit naar "de Viskeet" zie ik even - 4,5 °C op de display verschijnen een ijskoude dag dus. In de "de Viskeet" trek ik balletje nummer 17, maar eens kijken wat dat me gaat opleveren. De doelstelling voor dit jaar wordt om bij de eerste drie te eindigen en dat zal al moeilijk genoeg worden aangezien er zes nieuwe leden bijgekomen zijn, welkom allemaal. Maar goed hoe meer zielen hoe meer vreugd, in iedergeval een uitdaging om de eindstand van 2018 te evenaren. Er staat een o-wind van 2 bft, de temperatuur loopt tijdens de wedstrijd langzaam op naar 2 °C, in het begin is het nog vrij koud maar na zo'n anderhalf uur komt het zonnetje erdoor en wordt het aangenamer, lw HvH 07:05 uur (- 55 cm), hw 14:01 uur (+ 133 cm), (± 188 cm).

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start weer met de 4,5 K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, diverse wapperlijnen, haak f31\8 ~f314\10, zoute pieren, zeepieren en kweekzagers, tommy lood 140 ~ 150 gram. Paul van Boheemen staat links van me, en rechts Rob de Blois. Als beide visser hebben binnen gedraaid en er niets aan zit besluit ik het aas te laten liggen. Een halfuur later draai ik binnen geen vis aan de haak, de drie zeepieren zitten er gewoon nog aan. Ik vrees het ergste voor de wedstrijd, zo een waar een enkeling een visje vangt.

Maar het kan verkeren, na twee uur vang ik een botje, blij dat ik van de 0 af ben. Al snel gaat de tam tam dat Jan Dibbets in de zwin voor hem de een na de andere vis er uit weet te slepen en dat er scharren op afstand worden gevangen. Met één haak om de afstand waar de schar zich hopelijk bevindt te bereiken, levert me inderdaad een schar op om 11:39 uur.


Een wandeling langs diverse vissers levert me wat informatie op ook vlak onder de kant wordt er vis gevangen, en er wordt links en rechts beter gevangen als op het middenstuk.

Ik haal de Tubertini feeder erbij en dat levert me om 12:01 uur een botje op. Nog één keer een verre worp met de feeder en bij het sein binnen draaien komt er een doublet van schar met een botje bij. Vijf vissen voor het middenstuk goed, maar in het klassement slecht, het levert me een achtste plaats in het vak op, 15e overall.


De kanjerpot wordt gewonnen door Arno Arkesteijn met een bot van 29 cm. Gefeliciteerd Arno!

Uitslag:

Vak A: 1e en 1e overall Jan Dibbets 18 vissen (315 cm), 2e Bert Klein 8 vissen (151 cm), 3e Arno Arkesteijn 6 vissen (117 cm).
Vak B: 1e Koss van der Stap 7 vissen (149 cm), 2e René Berger 7 vissen (134 cm), 3e Ed van der Vegt 8 vissen (127 cm).

Mannen gefeliciteerd!   


Maar met lege handen ga ik niet naar huis, met de tombola win ik nog een groentebak. En omdat ik vorig jaar als derde ben geëindigd in de competitie levert me dat nog een waardebon van €40, op. Omdat ik dat seizoen drie soorten vissen heb gevangen die dat seizoen de grootste waren komt er nog een waardebon van €15, bij.


Op naar de volgende competitiewedstrijd met de bedoeling om weer een paar plaatsen te stijgen in het algemeen klassement.

Vis greetz,

Willem




Geen opmerkingen:

Een reactie posten