maandag 8 oktober 2018

10e competitiewedstrijd Eurovissers versus Ter Heijde zondag 07 oktober 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, dit keer versus "de Eurovissers". De 5 beste vissers van elke club tellen de centimeters gevangen vis bij elkaar en de club die de meeste centimeters heeft is de winnaar. Er staat een no-wind van 3 bft me stoten van 4 bft, temperatuur 14 °C, zonnig, lw HvH 10:06 uur (-47 cm), hw 14:15 uur (+109 cm), (± 156 cm). Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen ~flexi metalen afhouders, tommy lood 140 gram ~ 180 gram. Wild is het niet, af en toe wat apenhaar maar er is te vissen.

09:32 uur is het raak ik zie wat "gerommel" aan de top en er komt een bot het strand op, altijd lekker om van de 0 af te zijn want vorige keer is het me niet gelukt. Voorlopig blijft het hierbij, veel variƫren levert me ook niets op totdat er een zeebaarsje bijkomt vanaf een meter of dertig om 10:18 uur, een lekkere felle ook. 10:35 uur volgt er nog een zeebaarsje van dezelfde afstand en daarna lijkt de vis op.


Links van me staat Rob de Blois, die om de 7 minuten binnen draait, ook een tactiek, minder vuil op de lijn en als de vis "lui" is een iets grotere kans dat het aas voor z'n bek beland. Hij trekt er dan ook regelmatig eentje uit. Rechts van me staat Rene Olsthoorn, die een flinke afstand kan werpen, vis vangen doet ie en zo'n beetje van elke afstand. Onder meer een paling van 35 cm, zou je nu niet verwachten, toch!


Ook de eerste wijtingkjes en gulletjes naast tong, bot en zeebaars worden er deze wedstrijd gevangen. 12:04 uur komt er nog een botje bij.


13:00 uur is het weer afgelopen, 4 vissen, meer in iedergeval als de vorige keer, maar te weinig om in de prijzen te vallen.

De kanjerpot gaat naar Arnold Talmon met een zeebaars van 50 cm. Arnold gefeliciteerd!

Vak A: 1e Koss van der Stap 6 vissen (141 cm), 2e Arnold Talmon 4 vissen (139 cm), 3e Kees Klerks 5 vissen (119 cm).
Vak B: 1e en 1e overall Rene Olsthoorn 7 vissen (214 cm), 2e Rob de Blois 7 vissen (147 cm), 3e Jan Dibbets 5 vissen (137 cm). Mannen gefeliciteerd!


Bij de tombola win ik nog wat prijsjes en van Paul krijg ik er nog een plantje bij. Waarvoor nogmaals dank.


Ter Heijde wint met 778 cm aan vis tegen "de Eurovissers" met 655 cm. 

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten