vrijdag 7 september 2018

Zandmotor aasopmaak vissessie donderdag 06 September 2018



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas van maandag vertrek ik richting "de Zandmotor" er staat een nw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 19 °C, hw HvH 12:29 uur (+96 cm), lw 18:10 uur (-50 cm), (± 146 cm). In de stromende regen rij ik naar het strand, als ik het strand oploop wordt de regen wat minder en even nadat ik ingeworpen heb rond 15:30 uur houdt het op. Zoals gewoonlijk de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, Amnesia groene wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, steekzager, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram. Een kwartier later volg de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 10\100 mm gevlochten lijn power pro, met een nylon tapse voorslag en voor de rest eenzelfde uitrusting.

Er staat een redelijke branding maar de eerste paar draaien leveren me alleen "apenhaar" op. Gelukkig zit er ook een zeebaarsje tussen het "apenhaar" en om 16:14 uur ben ik van de 0 af. 17:00 uur volgt er een tweede.


17:34 uur is de lijn van de Cobra GT evenwijdig aan het strand gestroomd maar behalve de bonken vuil op de lijn voel ik ook een zeebaars trekken, voorzichtig draai ik binnen, een redelijke van 40 wedstrijdcentimeters en aardig volgevreten.


Rond 18:45 uur is m'n aas op en begin ik op te ruimen. Wel veel "apenhaar" dat naarmate het water afging wat minder werd en iets meer vis als bij de laatste wedstrijd van "Ter Heijde aan Zee" op 26-08-2018. Ook weer lekker uitgewaaid, het blijft genieten dat vissen vanaf het strand. 

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten