maandag 10 september 2018

Wedstrijdje Hoekse Strandvissers zondag 09 September 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik een wedstrijdje mee met de Hoekse strandvissers, als ik aankom rijden staat Gerrit v.d. Akker bij de slagboom om de vissers door te laten die een wedstrijdje willen mee vissen. Na betaling van €10 voor het wedstrijdgeld en de "kanjerpot" kan iedereen aan de rechterkant van de Hoekse Watersportvereniging een stek uit zoeken waar die wil gaan staan. Heb je een vis gevangen dan kun je die laten meten door je buurman die het dan bijschrijft op jou wedstrijdkaart. Er staat een zw-wind van 4 bft, temperatuur 20 °C, lw HvH 11:00 uur (-45 cm), hw 15:19 uur (+121 cm), (± 166 cm), droog met later nog een brandend zonnetje. Om 09:00 uur kunnen we beginnen en vliegen er her en der verspreid zo'n 20 loodjes de Noordzee in. Zoals gewoonlijk vis ik met de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 10\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijn ~verzwaarde metalen afhouders, haak f31\8, gevuld met een zeepier, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram.

Lang hoef ik niet te wachten, nadat ik in de branding geworpen heb, volgen er al gelijk tikken op de top en om 09:04 uur draai ik een zeebaarsje het strand op. Lekker gelijk van de 0 af, 09:32 uur volgt er een botje.


09:42 uur een doublet botjes, en dan zakt het even in bij mij uiteindelijk komt er om 11:32 uur weer een zeebaarsje bij. 


Een leuke visserij zo, weinig vuil aan de lijn en regelmatig een vis aan de haak. Echt groot zijn ze niet bij mij maar om me heen worden er wel grote vissen gevangen zoals Leo van Breugel met een mooi harder van 57 cm.


Waarmee hij dan ook de "kanjerpot" wint, van harte Leo!

12:33 uur komt er weer een botje bij, en de magische laatste draai om 13:00 uur zit er ook nog eentje aan.


Met 7 vissen heb ik het niet slecht gedaan maar helaas te weinig centimeters om bij de eerste vijf te eindigen om in de prijzen te vallen. Toch "lekker" gevist op het strand van Hoek van Holland en blij dat het "apenhaar" bijna weg is.


1e en 1e overall Mike Lubbers, 2e Filip Galens, 3e Jurgen van Rijswijk. Mannen gefeliciteerd!

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten