woensdag 5 september 2018

Strand zeevissessie Maasvlakte 2 Maandag 03 September 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf de Maasvlakte 2, samen met korpsmaat Paul van Boheemen, er staat een n-wind van 4 bft, temperatuur 20 °C, lw HvH 14:10 uur (-45 cm), hw 21:08 uur (+112 cm), (± 147 cm). Af en toe wat zon maar meestal bewolkt, een enkel miezerspatje. Rond 14:50 uur beginnen we de hengelstokken op te tuigen, zoals gewoonlijk de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, Amnesia groene wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, steekzager, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 140 ~160 gram. Een kwartier later volg de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 10\100 mm gevlochten lijn power pro, met een nylon tapse voorslag en voor de rest eenzelfde uitrusting.

Rond 16:00 uur krijgt Paul als eerste tikken op de hengelstok, zo te zien aan de aanbeet een zeebaarsje maar bij het binnen draaien schiet de vis van de haak. Als Paul nog staat te draaien gaat bij mij de Cobra GT tekeer van ver voel ik al het bonken van de vis, het is een grote. Op een klein laagje water sleep ik hem binnen, z'n huid raakt het strand nog steeds hevig bonkend gaat de vis te keer, zo te zien is het een harder en dan schiet ie ook bij mij los. Ik gooi m'n hengelstok neer maar voordat ik 'm kan pakken schiet ie weg. Balen zeg.

Even later zie ik het, de punt van m'n haak is afgebroken. En dan denk ik even terug, ik heb de gewoonte om na het afspoelen van m'n onderlijnen de botte haken te slijpen aan een wetsteen, om te kijken of ze scherp zijn prik ik ze even in m'n vel, blijven ze hangen zijn ze scherp en anders slijp ik ze even bij. Als je dit dus teveel doet bij een zelfde haak kan het dusdanig dun worden dat een sterke vis er op deze manier vandoor gaat. Gelukkig nu en niet bij een wedstrijd. Dat wordt dus voortaan gewoon een nieuwe haak eraan knopen.

16:41 uur heb ik weer beet aan de Cobra en draai nu wel een zeebaarsje het strand op.


18:02 uur vangt Paul een bot.


En 18:09 uur vang ik een bot. Even later pakt Paul er nog een kleine pieterman bij. Om te kijken hoeveel cm hij is legt hij hem op de maatlat maar het beestje is nogal springerig, wat resulteert in een prik van de giftige zwarte stekel. Gelukkig voor Paul blijkt het een oppervlakte steek te zijn, al komt er wel een druppel bloed uit maar hij heeft er weinig last van. Mocht je ooit door zo'n beest gestoken worden was de wond uit in zeewater en als je warme thee of koffie bij je hebt giet dat dan over de wond, hierdoor wordt het gif afgebroken en dat vermindert de pijn. 20:05 uur komt er bij mij nog een botje bij.


Naarmate het water hoger wordt komt ook hier het apenhaar opzetten. Even voor 21:00 uur als we van plan zijn op huis aan te gaan krijgt Paul een felle aanbeet en draait er een doublet van een zeebaarsje met een bot uit.



Bij mij komt er ook nog een zeebaarsje dus beide 4 vissen met 2 hengels in 6 uur tijd is nog niet echt vet. 


Maar goed je vangt wat en bent van de straat. Bovendien was het een gezellige middag zo en dat is ook wat waard.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten