maandag 20 augustus 2018

Zandmotorsessie zondag 19 Augustus 2018



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven en gekregen aas besluit ik het te proberen op "de Zandmotor" er staat een harde zw-wind van 6 bft, temperatuur 21°C, lw HvH 15:30 uur (- 47 cm), hw 22:16 uur (+ 96 cm), (± 143 cm). Om 16:45 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag wapperlijn haak ls5013f\6 gevuld met een steekzager, kweekzager, zeepier, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram, later als het water opkomt 200 gram geankerd. Eeen kwartier later volgt de 4,5 meter Cobra Gt met 10\100 mm gevlochten lijn met een zelfde uitrusting.

Dit keer zitten erg aardig wat aaseters ondanks het ruwe weer worden regelmatig in rap tempo m'n haken kaalgevreten. Zoveel mogelijk grof aanazen maar, dat verhoogt de kans dat de vis nog wat heeft om in te bijten. Als ik wat aas op de aasnaald aan het rijgen ben zie ik dat de Cobra met steun op het strand ligt. Hengelstok oprapen steun weer in het zand en even aandraaien, ik kijk het even aan maar er gebeurd niets. Hmm toch wel een slappe lijn, draaien maar. Na tientallen meters binnen gedraaid te hebben voel ik vlak onder de kant het bonken van zeebaars, wat een gevoel, dat is even geleden, de top vangt de klappen goed op en even later sleep ik een maatse zeebaars van 48 cm het strand op, de eerste van dit jaar.


Keurig gehaakt in het lipje en na wat foto's genomen te hebben laat ik hem rustig bijkomen in een laag zeewater door z'n staart vast te houden luttele seconden later schiet ie weer de Noordzee in.
Dat geeft hoop op naar de tweede denk ik bij m'n eigen.

18:31 uur komt er een bot bij en 18:39 uur een kleine pieterman.


De stroming en apenhaar neemt toe en uiteindelijk zit ik met 170 ~ 200 gram geankerd te vissen dat blijft redelijk liggen maar ik ben een tijd bezig met het vuil te verwijderen van m'n haaklijnen. Om 21:00 uur vindt ik het mooie geweest voor een zw-wind was het qua aantal nog erg onder de maat. Maar de dril van de maatse zeebaars maak veel goed en ondanks de harde wind heb ik met volle teugen genoten.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten