woensdag 29 augustus 2018

Strandsessie Maasvlakte 2, slag 5, dinsdag 28 Augustus 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen met het overgebleven en gekregen aas van afgelopen weekend. Omdat het rondom "de Zandmotor" barst van het "apenhaar" besluit ik naar de wedstrijdstek van afgelopen zaterdag van "de Eurovissers" te gaan Maasvlakte 2, slag 5  daar viel het nog mee met het "apenhaar". Op zo'n beetje dezelfde stek zet ik m'n spullen neer. Er staat een wnw-wind van 2 bft met stoten van 3bft, draaiend naar no, temperatuur 19 °C, Hw HvH 17:09 uur (+122 cm), lw 22:04 uur (-69 cm), (± 191 cm), redelijk zonnig. Om 15:00 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, Amnesia groene wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, steekzager, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 140 ~160 gram ~ geankerd 150 gram. Een kwartier later volg de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 10\100 mm gevlochten lijn power pro, met een nylon tapse voorslag en voor de rest eenzelfde uitrusting.

Net als ik begonnen ben komt er een vriendelijke Marokkaan een praatje maken, hij is vrachtwagen  chauffeur en vervoert containers. Helaas is hij net gezakt voor z'n certificaat gevaarlijke stoffen en probeert nu langs het strand z'n hoofd leeg te maken. Na een opbeurend gesprek en de visserij in Marokko en het algemeen krijg ik een hand en wenst hij me geluk, wat ik wederzijds bevestig. Dat geluk komt er om 15:33 uur als ik wat tikken zie op de Cobra GT een zeebaarsje van 24 wedstrijdcentimeters. Mooi! dat is één, op naar de volgende! 15:58 uur staat de Cobra lekker te zwiepen het is een mee zwemmer maar vlak bij het strand sputtert hij tegen uiteindelijk sleep ik hem het strand op een zeebaars van 42 wedstrijdcentimeters.


17:05 uur een bot gevangen op de K2 hengelstok, het water gaat snel af en het lijkt even of de zeebaarzen zijn verdwenen. 18:45 uur krijg ik een mooie tik op de K2 hengelstok maar bij het binnen draaien zit er niets aan. 19:07 uur komt er dan toch weer een zeebaarsje bij.


19:36 uur nadat ik een worp over de "zandbank" heb gemaakt staat de K2 hengeltop te tikken, het zet niet echt door dus ik vermoed een bot, naarmate ik verder binnen draai wordt de weerstand groter, het ondiepe water kolkt en uiteindelijk komt er een nieuw record "Goudharder" van 46 cm tevoorschijn een mooie vangst en een schitterende vis!


19:56 uur een botje, als ik bezig ben om de K2 hengelstok aan te azen, zie ik plotsklaps de Cobra tekeer gaan, ik snel er naar toe en van ver af begint de vis al te "bonken" bij het binnen draaien. Behoedzaam tegen lostrekken hou ik de lijn strak de Cobra vangt feilloos de klappen op. Leuk om zo'n actie weer eens mee te maken, eentje van 46,3 cm.


20:32 uur weer een zeebaarsje, 20:52 uur nogmaals een zeebaarsje.


Rond 21:00 uur begin ik op te ruimen en heb me prima vermaakt zo.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten