maandag 27 augustus 2018

8e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee, locatie: Zandmotor zondag 26 Augustus 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 8e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, in "de Viskeet" krijg ik steknummer 13 toebedeeld  een meetbeurt, op z'n tijd niet erg, alleen vervelend als er veel wordt gevangen en ze tussendoor steeds komen om ze te laten meten. Er staat een z-wind van 4 bft, 18 °C, lw HvH 09:20 (-34 cm), hw 16:09 uur (+115 cm), (± 149 cm), droog met een zonnetje. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn afgewisseld met verzwaarde metalen afhouders haak f31\8 ~ ls5013f\6 gevuld met een zeepier, steekzager, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 140 ~ 175 gram. Met 25 vissers beginnen we aan deze wedstrijd, hoopvol gestemd om zeebaars te vangen.

Om 09:00 uur werp ik in, veel gebeurd er niet het aas wordt er wel afgegeten maar niet door de vis, gooi je voorin dan zitten er kleine witte krabbetjes aan, ook veel "apenhaar" dat toeneemt naarmate de wedstrijd vordert. Op een gegeven moment draaide ik zelfs 5 krabbetjes tegelijk het strand op. Hier en daar komt er een zeebaarsje of een bot het strand op maar bij sommige ook niets. Arjan van Velzen rechts van me vangt een zeebaarsje van 22 cm

Inmiddels zit er zoveel vuil dat ik de Cobra Gt met 10\100 mm gevlochten lijn ingeschakeld heb, afwisselend ver en dichtbij vissend, levert me het op zo'n 40 meter om 12:06 uur een zeebaarsje op. Man wat ben ik blij, ik zag de "0" al om de hoek staan wachten.


Korpsgenoot Teun Moor die vlak onder de kant vist voor vier uur lang vangt niets. Je moet met deze wedstrijd net de mazzel hebben dat er een vis in de buurt van je aas komt en dat je aas dan net vrij van het vele "apenhaar" is zodat de vis het voedsel aan de haak kan nemen. Om 13:00 uur is het weer afgelopen met 10 vissers die niets hebben gevangen ben ik blij met die ene vis, het scheelt weer een hoop punten in het klassement.

De "kanjerpot" voor de grootste vis gaat naar Wim van Holstein met een zeebaars van 42 cm.

Vak A: 1e Wim van Holstein 1 vis (42 cm), 2e Joop van de Velde 2 vissen (37 cm), 3e Han van de Lek 2 vissen (35 cm).

Vak B: 1e en 1e overall Ronald van Os 4 vissen (103 cm), Jaimy Postumus 2 vissen (65 cm), 3e Rob de Blois 1 vis (36 cm). Mannen gefeliciteerd! 


Van Jan Groenewegen, Arjan van Velzen, Brian van de Ploeg, Jan Dibbets en Han van de Lek  krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Bij de tombola win ik nog een pack bier en een zak drop.


Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten