maandag 27 augustus 2018

8e Competitiewedstrijd Eurovissers Maasvlakte 2 slag 5 zaterdag 25 Augustus 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 8e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" vanaf de Maasvlakte 2, slag 5. Op het verzamelpunt "de Pub" trek ik balletje nummer 2 en sta hiermee in het A vak links van slag 5. Met 18 vissers gaan we er een leuke avond van maken en nu maar kijken of er wat te vangen valt. Om 18:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haak f31\8, beaasd met een steekzager, zeepier, slik, kweekzager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram ~  200 gram geankerd.  Er staat een nnw-wind van 4 bft, temperatuur 19 °C, HvH 15:39 uur (+111 cm ), lw 20:55 uur (-66 cm), (± 45 cm), droog.

Lang hoef ik niet te wachten op m'n eerste vis, een paar tikken op de top verraadde dat er een zeebaarsje bezig is het aas tot zich te nemen en ja om 18:13 uur komt ie het strand op gezwommen, altijd lekker om in het begin van de 0 af te zijn. Ook Dirk Dierckx  "onze" sympathieke Belg die rechts van me staat draait er gelijk een doublet zeebaarsjes uit. Even later vangt hij er nog een bij, maar om 18:21 uur vang ik een doublet zeebaarsjes alleen wat kleiner. 


Leuk er zit weer vis hier en daar Marcel Adriaans links van me weet ze niet te vinden en dat blijft de eerste drie uur zo. 19:24 uur komt er weer een zeebaarsje bij, het water trekt zich snel terug even als de zeebaars. 20:20 uur volgt nummer vijf.


Ook Dirk rechts van blijft ze vangen. Om 21:00 uur komt er weer een doublet van een zeebaarsje met een botje bij, nummer zes en zeven.


Marcel Adriaans links van begint aan een eind spurt bij mij komt er in het laatste uur niets meer bij, hij vangt er maar liefst zes in het laatste uur. Tja en dan sta je twintig meter uit elkaar. Hoe het kan? Zeg het maar! Dirk vangt er nog een mooie van 45 cm bij en staat ook op zeven stuks, alleen meer centimeters.

De kanjerpot gaat naar Dirk Dierckx met een zeebaars van 45 cm. Dirk gefeliciteerd!

De uitslag 1e en 1e overall Gilles Traas 9 vissen (238 cm), 2e Arthur van Tienen 9 vissen (212 cm), 3e Henk Verlinde 9 vissen (176 cm). Mannen gefeliciteerd!


Van Marcel Adriaans en Dirk Dierckx krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Zou bijna vergeten dat het om een koppelwedstrijd ging, hierbij de uitslag:


Kleine correctie Willem Louman\Joop Geschiere moet zijn 184 cm 8 vissen, de vis van Joop is er niet bij geteld. Maakt voor de uitslag verder niets uit.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten