maandag 9 juli 2018

7e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee locatie Pernis zondag 08 Juli 2018



Hallo vis vrienden,

En ja hier sta ik weer i.p.v. op het strand te vissen wijkt Ter Heijde aan Zee uit naar Pernis omdat ze een hoop strandgasten verwachten met het zonnige weer waardoor het op de terugweg met hoogwater te moeilijk wordt om met de tractor en platte kar zigzaggend langs de liggende strandgasten te gaan. Als steknummer pak ik nummer 16, het achterste gedeelte, is kijken of we er dit keer wat meer van kunnen maken als gisteravond. Er staat een n-nno wind van 3 bft, temperatuur 20 °C, lw Rotterdam 05:19 uur (-59 cm), hw  12:16 uur (+122 cm), (± 181 cm) ik start met de 4,5 meter Cobra Gt, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijntjes afgewisseld met kunststof mds afhouders, Gamakatsu haak f31\8 ~ ls5013f\6, Mustad 4 en 6, aas: steekzagers, zeepieren, springers, slikken.

Links van me staat Jan Dibbets die er al redelijk snel een paling uit draait. Na de eerste 3 kwartier nog geen stootje gezien te hebben besluit ik van tactiek te veranderen. Met de feeder onder de kant vissen op jacht naar de zwartbekgrondels en kleine witvis, door de ene visser verafschuwt en verfoeit omdat het geen "echte" visserij zou zijn door de ander "bejubelt" vanwege de vele centimeters vis die je binnen kunt halen. Toch blijft het een gok vang jij 4 grondels waarvan er twee onder de 10 centimeter zijn  heb je nog maar iets van even in de twintig centimeter totaal en je buurman vangt 1 paling van 40 centimeter dan is het vechten tegen de "bierkaai".

Al vrij snel om 09:47 uur heb ik beet op de feeder een zwartbekgrondel van 12 wedstrijdcentimeters dient zich aan, indergeval van de 0 af :-). 09:54 uur volgt er een tweede, onder de 10 cm dus geldig voor 1 wedstrijdcentimeter, de zogenaamde 1 punter.


10:28 uur weer een zwartbek 1 punt grondel. 10:38 uur een zwartbekgrondel van 13 wedstrijdcentimeters.


10:49 uur een triplet zwartbekgrondels waarvan er 2 boven de 10 cm zijn dat schiet lekker op en die paling die Jan links van me gevangen heeft ben ik qua centimeters dik voorbij. Even later pakt Jan er nog een tong bij en moet ik mijn best doen om weer wat vissen boven de 10 centimeter te vangen, dat lukt me met een zwartbekgrondel van 12 wedstrijdcentimeters om 10:49 uur.


Arjan van Velzen rechts van me krijgt nog een mooie doorbuiger maar helaas voor hem zit er niets aan. 11:12 uur vang ik heel verassend een voorntje, 11:35 uur een 1 punt zwartbekgrondel.


11:51 uur een zwartbekgrondel van 12 wedstrijdcentimeters, Jan vangt er nog een platvis bij en ik om 12:00 uur een doublet zwartbekgrondels waarvan er tenminste 1 boven de 10 centimeter is.


12:12 uur een 1 punt zwartbekgrondel, 12:17 uur een zwartbekgrondel van 12 wedstrijdcentimeters.


12:34 uur nog een 1 punt zwartbekgrondel en 12:45 uur nogmaals een 1 punt zwartbekgrondel.
Arjan rechts van me  vangt in de laatste draai toch nog een 1 punt zwartbekgrondel en is van de 0 af.


13:00 uur is het weer afgelopen en met 17 vissen heb ik het niet slecht gedaan, uiteindelijk was dit toch een betere tactiek, het levert me een 2e plaats op in het vak en 4e overall wat resulteert in een waardebon van €15 euro.


De kanjerpot gaat naar Koos van der Stap met een paling van 60 cm. Koos gefeliciteerd!

De uitslag: 

Vak A: 1e en 1e overall Ed van Zanten 23 vissen (399 cm), 2e Jan Groenewegen 13 vissen (161 cm), 3e Koos van der Stap 6 vissen (154 cm).
Vak B: 1e Rob de Blois 22 vissen (169 cm), 2e Willem Louman 17 vissen (119 cm), 3e Jan Dibbets 3 vissen (95 cm). Mannen gefeliciteerd!



Hopelijk hebben we Pernis nu voor dit jaar gehad en gaan we de andere wedstrijden vissen vanaf het strand. Wat toch het eigenlijke zeevissen inhoud.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten