maandag 9 juli 2018

7e Competitiewedstrijd "Eurovissers" locatie: Pernis zaterdag 07 Juli 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 7e competitiewedstrijd van "de Eurovissers" op de locatie Pernis, aan de waterkant trek ik balletje 12 even voorbij het tweede bankje aan de rechterkant. Er staat een n-nno wind van 3 bft, temperatuur 21 °C, zonnig, lw Rotterdam 18:00 uur (-32 cm), hw 23:36 uur (+134 cm), (± 187 cm). Om 18:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Cobra GT. Hoofdlijn 08\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes afgewisseld met flexi-metalen afhouders haak f31\8 ~ls5013F\6, aas steekzagers, zeepieren ,slikken, springers. Links van me staat "rode duivel" Dirk Dierckx die er al vrij snel een bot en een tong uitdraait, Rechts van me Sjaak Nuyt die wat later bot begint te vangen.

Bij  mij wil het allemaal niet "vlotten" Ik kom een keer muurvast te zitten en ben alles kwijt. 19:15 uur heb ik een aantal mooie doorbuigers, zo heftig dat ik denk dat er een paling aan zit, het binnen draaien gaat met moeite maar er kletst een vette tong van 37 wedstrijdcentimeters de kant op.


Daarna komt er tijdens een worp een "vette" pruik in m'n lijn, met moeite kan ik nog binnen draaien hij glijdt nog net door het topoog heen, maar de spoel is onbruikbaar geworden. Ik schakel over op een spoeltje nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag.

Na een aanbeet die ik met moeite een stuk naar boven weet te krijgen en tot tweemaal toe vastloop zit ik weer muurvast. Pech alles weg. Om 22:00 uur is het weer afgelopen en met 1 vis heb ik het niet al te best gedaan, om me heen was het aantal zo'n beetje 5 a 6 vissen.

Van Richard van der Maat, Gilles Traas, Ed van der Ham, Koos Hubbers, Harrie van der Harst, Peter van der Gaag, Sjaak Nuyt en Dirk Dierckx krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank!

De kanjerpot is voor Joop Geschiere met een paling van 75 cm. Joop gefeliciteerd!

1e en 1e overall Martin van der Drift 56 vissen (424 cm), 2e Dirk Dierckx 6 vissen (162 cm), 3e John de Vries 10 vissen (161 cm). Mannen gefeliciteerd!


Vis greetz,

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten