dinsdag 5 juni 2018

Zandmotor sessie Maandag 04 Juni 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf de zandmotor , er staat een n-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 16 °C, met een zonnetje. Lw HvH 15:00 uur (-51 cm), hw 19:19 uur (+90 cm), (± 141 cm). Om 16:15 uur start ik met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 08\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haak ls5013f\6 ~ 4, gevuld met een steekzager\zeepier of een combinatie hiervan, tommy lood 140 ~ 165 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met voor de rest een zelfde uitrusting.

Veel gebeurd er niet, afentoe is er wat van het aas gegeten maar over het algemeen zit het nog steeds op de haak bij het binnen draaien. De bruine drab is stukken minder dan de vorige keer dus dat gaat de goede kant op. Regelmatig duiken er sterntjes het water in op zoek naar aasvis, een gunstig teken want vaak jaagt de zeebaars hierop.

Maar echt "vlotten" wil het niet om 18:57 uur zie ik dan toch een tik op de K2 hengelstok en draai ik een bot het strand op.



De stroming neemt wat toe, en zonder een tik gezien te hebben op de K2, komt er om 20:20 uur geheel vanuit het "niets" een triplet vis het strand op. Twee botjes met een wijtingkje.


Gaat het dan nu toch gebeuren? Nee, helaas ik vis nog tot 21:00 uur door maar hier blijft het bij. In ieder geval wel vis. Zal mij benieuwen wat het gaat worden a.s. zondag bij de 6e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee. We gaan het meemaken.

Vis greetz,

Willem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten