maandag 11 juni 2018

6e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 10 Juni 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 6e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, we verzamelen in de Viskeet waar ik na betaling van €5 wedstrijdgeld steknummer 4 krijg toegewezen. €1 besteed ik aan de "kanjerpot" want je zult maar de grootste vis vangen zeg, ga je toch met een leuk bedrag naar huis. Met 19 man verdeeld over twee trekkers rijden we richting de Zandmotor alleen wordt er besloten om dit keer ervoor te vissen. Er staat een n-wind van 4 bft, temperatuur 17 °C met een redelijke branding, goed genoeg om een zeebaarsje te vangen zou je denken. Lw HvH 05:44 uur (-71 cm), hw 12:55 uur (+116 cm), (± 187 cm). In het begin wat bewolkt maar al snel breekt er een warm zonnetje door.

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 08\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, afwisselend met  korte en lange wapperlijntjes, haak Gamakatsu f314\10 ~ ls5013f\6, en Mustad haak 6 en 4, steekzagers, steekzagers van 1 week oud, slikken, zeepieren, vis. Italiaans lood 160 gram ~ schuiflood 140 gram.

Als eerste zie ik Arjan van Velzen op steknummer 1 een zeebaars van 35 cm eruit trekken, mooi dat is een goed teken. M'n buurman Hen Dankier pakt een bot maar voor de rest blijft het "stil" in mijn omgeving. Ver weg met ultra korte lijnen levert me niets op.

Lange wapperlijnen vlak onder de kant ook niet. Heel even zie ik door de lichtval een donker blauwe strook tussen twee wat bruinere gedeeltes en besluit daar in te werpen. Dan loop ik naar Teun Moor op steknummer 6 die er net twee kleine botjes uittrekt op een meter of tien uit de kant.

Ik denkt Teun heeft het "gevonden" ze zitten super dichtbij, als ik binnen draai om 10:54 uur om met de feeder dichtbij te gaan vissen zit er een bot aan, gelukkig van de 0 af.


Nog maar een keer dezelfde afstand afgewisseld met dichtbij levert met niets op. Ook bij Teun blijkt het een eenmalige actie geweest te zijn want er komen geen kleine botjes meer bij. M'n buurman Hen vangt nog een leuke tong van 27 cm (er zijn er deze wedstrijd vier gevangen overdag).

Een schrobkop van een hond vreet m'n aasbak leeg terwijl ik net sta in te draaien, de eigenaar houdt z'n ene hond in bedwang en met de andere hand gooit ie een slipper naar het beest wat niet wil luisteren. Gelukkig ligt het meeste aas nog in de koeltas dus ik kan gewoon doorvissen, het zou "zieliger" geweest zijn als die hond het beaasde onderlijntje ook had opgeslokt maar die laat ie liggen.

Als ik me omdraai om op het strand te gaan pissen (sommige vissers pissen in de zee, ik denk dat het je geurspoor van je aas vernietigd, en dus even niets vangt) kom ik op de vloedlijn nog een prehistorische tand tegen. Een mooie oogvondst.


Joop van de Velde rechts van me vangt ook een bot en ook hij is blij dat ie van de 0 af is.
Als de zandbank wordt overspoeld en we naar achteren moeten voor het opkomende water probeer ik het weer met de feeder vaak zitten er dan kleine botjes vlak vooraan het strand, maar helaas het wil niet lukken. Teun daarentegen vangt in de laatste draai in het geultje op zo'n 30 meter wel een bot en niet eens zo'n kleintje maar een knappe van 35 cm. 

Bekaaid kom ik ervan af deze wedstrijd met 1 vis van 24 cm wordt ik 13e van de 19. Maar goed het kan altijd slechter, beter 1 vis dan niets. 08 Juli maar eens kijken of het dan beter gaat.


De kanjerpot wordt gedeeld door Arjan van Velzen met een zeebaars van 35 cm, de enigste zeebaars die gevangen is deze wedstrijd samen met een bot van 35 cm gevangen door Teun Moor. Mannen gefeliciteerd!

Vak A: 1e Teun Moor 3 vissen (60 cm), 2e Ron Koppe 2 vissen (57 cm), 3e Hen Dankier 2 vissen (54 cm).
Vak B: 1e en 1e overall Ed van Zanten 5 vissen (99 cm), 2e Paul van Boheemen2 vissen (51 cm), 3e Arno Arkestein 1 vis (24 cm).
Mannen gefeliciteerd!

Van Jan Groenewegen, Ron Koppe, Arno Arkestein, Ronald van Os en degene die ik nog vergeten ben krijg ik het overgebleven aas mee waarvoor dank!

Bij de kwartaalprijzen wordt ik tot mijn verassing nog 3e en verdien hiermee een waardebon van €15 te besteden bij hengelhuismaassluis
Bij de tombola win ik nog een stuk kaas en van Ed krijg ik nog een plantje waarvoor dank.


Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten