zondag 17 juni 2018

6e Competitiewedstrijd "Eurovissers" 2e Maasvlakte (MV2) zaterdag 16 Juni 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 6e competitiewedstrijd van de Eurovissers, we verzamelen zoals gebruikelijk in de Pub waar ik balletje =steknummer 14 trek en met 19 deelnemers sta ik hiermee net in het C vak. Er staat een wzw-wind van 4 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 16 °C, hw HvH 17:32 uur(+117 cm), lw 22:39 uur (-77 cm), (± 194 cm). Zonnig met veel wind. Om 18:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes afgewisseld met verzwaarde metalen afhouders, haak ls5013f\6 ~ Mustad 4, gevuld met een zeepier, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 180 gram  ~ piramide lood 180 gram later als het water zakt ontstaat er een hevige stroming en blijft 215 gram geankerd met lange ankers goed liggen.

De eerste draai met verzwaarde afhouders levert me gelijk een botje op om 18:18 uur, jammer genoeg onder de 10 cm, een zogenaamde 1 punter (vissen onder de 10 cm gelden voor 1 cm) maar goed ik ben van de 0 af. Echt opschieten doet het niet want Arthur van Tienen en Sjaak Nuijt trekken er al gelijk mooie zeebaarzen uit. Afwisselen maar met lange wapperlijnen dat levert me om 19:17 uur nog een botje op. Kevin van der Toorn rechts van me begint wat later en vangt een mooie bot onder de kant van 21 cm.


20:25 uur is m'n lijn sterk naar rechts weggelopen, bij het binnen draaien zit er een zeebaarsje aan. Ook de zeehonden zijn actief aanwezig, af en toe komt er kop boven water. Ed van der Ham krijgt er zelfs eentje aan de haak, die een flink stuk lijn van de spoel trekt waarna de lijn knapt. Gelukkig voor hem is ie alleen z'n voorslag kwijt. Vermoedelijk zat er een visje aan de haak die de zeehond lekker vond.


21:13 uur komt er aan de verzwaarde metalen afhouders met 215 gram geankerd lood nog een doublet botjes bij. 21:47 uur komt er nog een botje bij.


Joop Geschiere links van me weet ze niet te vinden en blijft op 0 staan. Met 6 vissen heb ik het met het aantal nog redelijk gedaan alleen de vissen waren qua aantal centimeters veels te klein. Ondanks het gebruik van haakmaat 6 en 4.

Toch was het weer lekker vissen vanaf het strand en heb ik er volop van genoten. Van Kevin van der Toorn, Dirk Dierckx, Cor Doeven, Joop Geschiere en Richard van der Maat krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

De kanjerpot gaat naar Arthur van Tienen met een gevangen zeebaars van 52 cm. Arthur gefeliciteerd!

1e en 1e overall Arthur van Tienen 11 vissen (263 cm), 2e Richard van der Maat 8 vissen (221 cm), 3e Gilles Traas 7 vissen (192 cm). Mannen gefeliciteerd!


Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten