zondag 20 mei 2018

Richard Solleveld Bokaal zaterdag 19 Mei 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de Richard Solleveld Bokaal vanaf het strand van Hoek van Holland. Op de verzamelplek, de hoekse watersportvereniging krijg ik na betaling van €20 inschrijf geld steknummer D4 toebedeeld en worden we weer keurig weggebracht met de "platte kar". Er staat een nnw-wind van 3 bft, dalend naar 2 bft met stoten van 3 bft, 11 °C met een enkel spatje regen. Hw HvH 06:05 uur (+133 cm), lw 14:00 uur (-65 cm), (± 198 cm). Om 09:00 uur mogen we beginnen en we vissen dus met afgaand water.

Ik start met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes afgewisseld met flexi-metalen afhouders, haakje f314\10, f31\8, ls5013f\6 (Gamakatsu), en maat 6 en 4 van Mustad al naar gelang wat er aan het type onderlijn geknoopt zit, zeepieren, zagers, slikken, vis, mesheften, witjes, tommy lood 140 gram, piramide lood 215 gram ~ 170 gram geankerd. De eerste draai na een worp net voor de branding om 09:17 uur levert me al gelijk twee kleine botjes op. De rest resterende vissers om me heen zie ik erg veel vuil trekken wat op de lijn blijft hangen en ik besluit nogmaals het vlak vooraan te proberen waar het nog meevalt. Helaas levert het me nu niets meer op.


Wat verder dan maar, de stroming neemt toe naarmate het water af gaat en met het vuil wat aan de lijnen blijft hangen loopt het lood binnen de kortste keren weg. Dus ik schakel over op de 4,5 meter K2 Titanium hengelstok, piramidelood blijft nog aardig liggen maar een half uurtje later moet ik toch verhogen naar 170 gram geankerd. Hengel hoog afgesteund om zo min mogelijk vuil te pakken. En om 11:25 uur komen er vanuit het midden stuk nog twee botjes bij.

11:37 uur nog een botje uit het "midden stuk". Rob Koster vangt een doublet botjes en een zeebaarsje tegen de tweede bank aan. Tijd om dat ook eens te proberen met een korter onderlijn eraan kom ik aardig in de buurt maar het levert me niets op.


13:00 uur is het weer afgelopen en met 5 kleine botjes kan ik het wel vergeten om in de prijzen te vallen. Toch was het weer leuk om in wedstrijd verband te vissen met gelijkgestemde vissers en te vissen voor een goed doel.

1e en 1e overall Adriaan Lingen 22 vissen (293 cm), 2e Mike Lubbers 12 vissen (293 cm), 3e Bert Heukels 13 vissen (291 cm), 4e Nico Tessel 11 vissen (253 cm), 5e Laurens Pijnen 12 vissen 
(216 cm). Mannen gefeliciteerd!




Korpsen

1e Vercelli, 2e Grauvelle, 3e De Slufter 2. Korpsen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten