dinsdag 29 mei 2018

5e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 27 Mei 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 5e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, dit keer echter niet aan Zee maar in Pernis aan de waterkant. Er staat een o-wind van 4 bft, temperatuur 23 °C, lw Vlaardingen 08:24 uur (-56 cm), hw 15:20 uur (+131 cm), (+187 cm). Zonnig met een briesje, lekker weer om te vissen.
Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Cobra Gt, hoofdlijn 08\100 mm gevlochten lijn, wapperlijnen, haakje ls5013\f6, gevuld met een zeepier, steekzager, of springers, tommy lood 160 gram. Paling en tong komen hier veel voor, alleen dit jaar schijnt de intrek erg laat te zijn. Toch paling vangen is centimeters scoren, dus daar gaan we voor.

Net voor de eerste draai krijg ik een mooie aanbeet op de top en draai ik om 09:18 uur een bot binnen, lekker om gelijk van de 0 af te zijn.


Links van me staat Bert Heukels die er ook al snel een bot uitdraait en wat later nog eens. Rechts van me staat Ron Koppe, die met een werprange van 180 meter nog een tijd lang op de 0 blijft staan.

Achterin, op de hoek van het grasveld wordt er wel paling gevangen. Gek genoeg blijft het beperkt tot de laatste 5 steknummers, dus je moet het maar treffen met de loting vandaag. 10:42 uur zie ik  een aanbeet maar pas als ik de gevlochten lijn helemaal strak heb gedraaid en tijdens het rechttrekken komt er een dribbel op de lijn. Binnen draaien levert me nogmaals een bot op.


Bert pakt er nog twee vissen bij en ook Ron scoort een bot. 13:00 uur is het weer afgelopen, gelukkig hebben we het net droog gehouden al waren er op afstand al bliksemschichten te zien. Het viel allemaal wat tegen qua aantallen vis, er vielen zelfs zes nullen bij de negentien (exclusief twee introducees) deelnemers.

Terug bij de auto wordt de uitslag berekend. De kanjerpot voor de grootste vis gaat naar Jan Dibbets met een paling van 73 cm. Jan gefeliciteerd! 


Vak A: 1e Bert Heukels 4 vissen (79 cm), 2e Ed van der Vegt 2 vissen (79 cm), 3e Jaimy Posthumus 2 vissen (37 cm).

Vak B: 1e en 1e overall Jan Groenewegen 4 vissen (167 cm), 2e Jan Dibbets 2 vissen (118 cm), 3e Ed van Zanten 2 vissen (56 cm). Mannen gefeliciteerd!

De uitslag:


Van Bert Heukels, Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Kees Klerks en Ron Koppe krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten