maandag 30 april 2018

Zeevisteam Westland: 2e Nationale Korpscompetitie wedstrijd strand Groote Keeten zaterdag 28 April 2018


Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het "Zeevisteam Westland" bestaande uit Captain Jan Groenewegen (reserve), Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Han van der Lek, Arnold Talmon en Willem Louman, Teun Moor heeft het te druk met z'n bloemen en staat op eigen verzoek reserve de 2e Nationale Korpscompetitie aan het strand van Groote Keeten, er staat een zw-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 12 °C, Hw Den-Helder 08:05 uur (+ 40cm), lw 13:49 uur (-98 cm), (± 138 cm) met afentoe wat miezer regen. Op de verzamelplaats restaurant Brekers krijg ik steknummer A08 toebedeeld en mag richting strand linksaf naar de grootte parkeerplaats op het gras waar de slag voor de nummers A en B zijn uitgezet.

10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes kort en lang, fleximetalen afhouders, Portugese lijn, haakje f314\10 ~ f31\8 tommy lood 140 gram. M'n buurman rechts Sebastiaan Mol haalt er gelijk in de eerste draai een doublet botjes uit aan de Portugese lijn, ik schakel gelijk over maar bij het binnen draaien zit er niets aan. De volgende draaien vangt m'n buurman ook niets meer aan de Portugese lijn.

Links van me staat Piet Verhage die begint ook al bot te vangen net voor de bank. Waar blijven
die vissen voor mij nou? Het lijkt wel of ze met een grote boog langs me heen zwemmen. Ik probeer verschillende onderlijnen, dik aanazen, dun aanazen, verschillende afstanden maar niets schijnt te werken.

Uiteindelijk pak ik de K2 Titanium me eenzelfde uitrusting, knal het aas net over de zandbank heen en scoor om 13:01 uur uiteindelijk een zeebaarsje aan de lange groene amnesia wapperlijnen, goh wat ben ik blij eindelijk van de 0 af.


Nog meer een keer dan en weer werp ik de lange groene lijnen net over de "bank" heen het levert me weer vis op om 13:16 uur een bot, dit keer.


Ik probeer het een 3e en een 4e keer maar er komt niets meer bij. Gelukkig toch nog 2 vissen dat is beter dan niets.

Willem Louman vak A: 2 vissen (58 cm)(25e in het vak), Arnold Talman vak B: 0 vissen (36e in het vak), Ed van Zanten vak C: 4 vissen (81 cm)(14e in het vak), Paul van Boheemen vak D, 5 vissen (127 cm)(15e in het vak), vak E: Han van der Lek 3 vissen (78 cm)(15e in het vak) 

Uiteindelijk eindigt het Zeevisteam Westland op een 22e plaats van de 35 korpsen en stijgen hiermee 1 plaats in het algemeen klassement van de 33e naar de 32e plaats. Op naar de volgende.

De totaaluitslag is te vinden op: Korpsvissen.nl

Vis greetz,

Willem







Geen opmerkingen:

Een reactie posten