dinsdag 24 april 2018

Zandmotor aasopmaak sessie zondag 22 April 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven en gekregen aas opvissen vanaf "de Zandmotor", er staat een wzw-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, oplopend naar 4 bft zw met stoten van 7 bft, temperatuur 14 °C, lw HvH 14:44 uur (-71 cm), hw 20:45 uur (+84 cm), (± 155 cm). Als ik het strand kom oplopen vallen er een paar regendruppels maar voor de rest blijft het droog en is het weer een beetje heiig. Ik start om 16:05 uur met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn wapperlijntjes, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 120 ~ 140 gram. Later als het water opkomt staat er een gierende stroming rond "de Zandmotor" en moet ik verhogen naar 170 ~ 200 gram geankerd. Een kwartier later volgt de Tubertini feeder met een zelfde uitrusting.

Ook nu gebeurd er niet veel in het begin, zelfs als het water begint op te komen blijven de aanbeten uit. Pas om 20:05 uur vang ik m'n eerste vis een bot in een inmiddels gierende stroming, wat er voor zorgt dat er wat restjes apenhaar en stukjes nylon van restant netten blijven hangen aan de lijn.

20:08 uur het eerste zeebaarsje van het jaar, ik ben er blij mee. En niet eens zo heel mager.


20:35 uur een doublet botjes, 20:47 nog een doublet van bot en botje.


En net als ik denk het gaat helemaal los nu met de stroming is het weer afgelopen en draai ik alleen drab en vuil binnen. 21:30 uur hou ik het voor gezien. Niet veel vis maar toch het eerste zeebaarsje van het seizoen. En dat maakt veel goed!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten