dinsdag 24 april 2018

4e Competitiewedstrijd Eurovissers Dintel smal zaterdag 21 April 2018



Hallo vis vrienden, Vandaag vis ik de 4e "Eurovissers competitiewedstrijd"  in de Dintelhaven op het smalle gedeelte. In "de Pub" trek ik balletje 10 en sta hiermee in het B-vak. tijdens het klaarmaken van de hengelstokken zien we een klein zeehondje met z'n snuit net boven water komen, het beestje een huiler zwemt heen en weer, zeker verdwaald. Gelukkig is ie net voor het ingooien verdwenen, 18:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, haakje f31\8, gevuld met een slik, zager, zeepier of een combinatie hiervan tommy lood 140 gram maar al snel blijkt dit weg te lopen en verhoog ik naar 175 gram. Er staat een nno-wind van 2bft, temperatuur 18 °C, zonnig. Hw HvH 19:40 uur (+100 cm), lw 01:05 uur (-70 cm) op 22-04-2018, (± 170 cm).

Veel gebeurd er niet in het begin, wel staat er een behoorlijk sterke stroming, ik probeer wat verschillende afstanden maar de vis wil helaas niet bijten. Alleen rechts van me bij Kevin van der Toorn komen er twee zwartbekgrondels het water uit.

20:00 uur volgt er bij mij eentje gelukkig boven de 10 cm dus alle centimeters tellen, zit je onder de 10 centimeter telt de vis maar voor 1 cm de zogenaamde 1 punter. 21:23 uur een doublet zwartbekgrondels van afstand.


M'n buurman links Chris Onica vangt plotseling 2 mooie botten tegelijk. Volgens de tamtam wordt er bij de lage nummer ook meer gevangen, of zou dat aan de vissers liggen? Ik ga is ff spieken bij Ruud van Noord, Portugese lijnen en metalen afhouders is zijn wapen. En ik besluit de wapperlijnen af te wisselen met flexi-metalen afhouders. Dat levert me om 21:45 uur een bot op van 28 cm, lekker dat tikt aan.


Kevin rechts van me zit inmiddels grondels te "tikken" in de schemering, het is een afweging, vlak onder de kant of wat meer naar het midden waar de kans op een bot van afmeting wat groter is. In de laatste draai om 22:00 uur komen er links en rechts van me nog wat botten naar boven, bij mij zit er helaas niets meer aan en eindig ik deze wedstrijd op een 14e plaats.

De kanjerpot gaat naar Gilles Traas met een vis van 34 cm. Gilles gefeliciteerd!

De Uitslag:

1e en 1e overall Arthur van Tienen 12 vissen (230 cm), 2e Gilles Traas 13 vissen (161 cm), 3e Sjaak Nuyt 6 vissen (152 cm). Mannen gefeliciteerd!



Van Gilles Traas en Dirk Dierckx krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.



De beker voor de 3e plaats van de 1e wedstrijd krijg ik alsnog toebedeeld en met de tombola win ik nog 2 bonnen van Hengelhuis Maasluis. Volgende wedstrijd valt weer samen met die van Ter Heijde aan Zee, dus die moet ik laten schieten, het wordt 16 Juni weer op de Mv2, eindelijk weer een strandviswedstrijd.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten