maandag 16 april 2018

4e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 15 April 2018, locatie: Zandmotor


Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, dit keer vissen we tegen "de Politie", het gaat om de vijf beste vissers van beide clubs die de meeste centimeters vis hebben, dat wordt bij elkaar opgeteld en vergeleken met de andere partij, degene die de meeste centimeters heeft is de winnaar. Er staat een z-wind van 2 bft, temperatuur 16 °C, lw HvH 08:26 uur (-72 cm), hw 15:30 uur (+133 cm), (± 205 cm), heiig, met af en toe een zonnetje door het wolkendek. In "de Viskeet" krijg ik na betaling van het wedstrijdgeld steknummer 25 toebedeeld en met twee aanhangers vertrekken we richting "de Zandmotor".

Om 09:00 uur wordt er op de toeter geblazen, het startsignaal om te beginnen. De 4,5 meter Tubertini feeder, met 18\00 mm nylon met een nylon tapse voorslag, tommy lood 140 gram, diverse soorten onderlijnen t\m afhouders toe, haak f31\8 ~ f314\10, gevuld met een pier, zager, slik of een combinatie hiervan. Ik start met korte wapperlijnen om zover mogelijk afstand te halen.

Veel gebeurd er niet, de vis blijkt zich op te houden bij een aantal vissers op de lage nummers, erg plaatselijk dus. Veel variëren maar, m'n buurman rechts krijgt onder het kantje een meezwem botje achter het aas aan bij het binnen draaien. Tijd om de lange wappers met haakje f314\10 in stelling te brengen. Maar helaas het levert me niets op. Na een dikke 2,5 uur  wissel ik van hengelstok en stap over op de K2 Titanium met lange wapperlijnen eraan, dat levert me om 11:44 uur een botje op, gelukkig van de 0 af.

Als ik bij Korpsgenoot Ed van Zanten ga buurten blijkt hij vis te vangen op z'n befaamde groene lijnen, ook maar eens proberen dan. Ik heb nog zo'n zelfde type lijn in de map zitten en ja het levert me een schar op om 12:05 uur. 


13:00 uur is het weer afgelopen en met 2 vissen scoor ik een 4e plek in het vak, niet super, maar het kan altijd slechter.

We winnen weer van "de Politie" en de wisselbeker blijft in Ter Heijde staan. Volgend jaar weer een nieuwe poging, het was in indergeval weer gezellig. 

Ron Koppe wint "de kanjerpot" met een bot van 37 cm. Ron gefeliciteerd!

de uitslag:
Vak A: 1e en 1e overall Wim van Holsteijn 7 vissen (157 cm), 2e Hen Dankier  5 vissen (119 cm), 3e Joop Schildknegt 4 vissen (94 cm).
Vak B: Peter Zwinkels 3 vissen (80 cm), 2e Ron Koppe 3 vissen (73 cm), 3e Ed van Zanten 3 vissen (54 cm). Mannen gefeliciteerd!


Van diverse personen krijg ik nog wat aas mee, waarvoor nogmaals dank.


Bij de tombola win ik nog een doos met snoep, van Jan Groenewegen krijg ik een doos van denim en van Paul van Boheemen 2 plantjes, waarvoor nogmaals dank.

En Han van der Lek, bedankt voor je tas. Top!

Vis greetz,

Willem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten